Kan ik mijn tanden meteen ook laten verzorgen tijdens een andere operatie waar ik onder narcose zit?

Binnenkort heb ik een operatie waar ik volledig onder narcose zal zijn, nu dacht ik: wat als ik meteen ook mijn tanden kan laten verzorgen terwijl ik toch onder narcose ben en er daarom niks van zal voelen en geen tandzenuwverdoving hoef te krijgen (of hoe dat spuitje ook heet om een plaatselijke verdoving te geven bij de tandarts) kan je dat vragen of werken ze enkel aan 1 operatie en moet ik alsnog naar de tandarts op aparte afspraak? dit zou anders wel mooi meegenomen zijn daar ik niks zou merken van het boren etc als ik een gaatje zou hebben in mijn tand

2 jaar geleden
in: Gebit
1.5K

Antwoorden (1)

Nee, dat zal niet gaan lukken. Jouw tandarts zal geen toegang krijgen tot een operatiekamer waar een ander specialist met jou bezig is. In het ziekenhuis zou de kaakchirurg toegang kunnen krijgen tot de OK, maar dat is niet louw behandelend tandarts.