Weet iemand wat dat witte bultje is achter mijn voor tanden?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Gebit
3.4K
Amadea
2 jaar geleden
Is het pijnlijk? Dan zou het een aft kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Is niet pijnlijk
AnnBoo8146
2 jaar geleden
Zoals al eerder is gezegd zou dit een afte kunnen zijn, maar ook een ontsteking.
Ik adviseer je hiermee naar de tandarts te gaan. Deze kan vaststellen of het om een ontsteking gaat of iets anders, en als het om een ontsteking gaat waar deze precies zit.
En de tandarts zal de ontsteking ook behandelen. Dat kan door het trekken van de tand of kies, maar regelmatig gebeurt dat met een wortelkanaalbehandeling. En misschien zijn er nog meer behandelingsopties, die ik niet ken.
Maar het is wel verstandig om snel naar de tandarts te gaan, voordat je er last van krijgt.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Het lijkt en het voelt als een puist zo gezegd en het is hard

Antwoorden (3)

voel het vaak zelf en denk dat het begin en eind van zenuw is
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dit is waarschijnlijk een ontsteking bij de wortel.
Dit is nu nog niet pijnlijk maar kan het wel worden.
De tandarts zal deze tand uit voorzorg gaan verwijderen omdat dat dit plotseling kan veranderen.
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Vind het eng en zit er heel erg mee!
Dit is een ontsteking van de tandwortel.
De pus zoekt de kortste weg naar buiten en vindt die op die aan de zijkant.
Hiermee moet je naar de tandarts anders valt de tand binnen een paar maanden er uit.
Pijnloos, dat wel.
Waarschijnlijk krijg je peniceline om de ontsteking te onderdrukken, op te heffen.
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Vind het eng namelijk