Weet iemand hoe je ontstoken tandvlees kan verhelpen?

Ik heb al een tijdje last van ontstoken tandvlees, de tandarts zei dat ik dagelijks moet ragen en 2x per dag moet tanden poetsen. dit doe ik ook al lijkt het probleem niet te verhelpen, weet iemand hoe je ontstoken tandvlees kan verhelpen?

2 jaar geleden
in: Gebit
1.8K
Amadea
2 jaar geleden
Gezond eten, goed kauwen, niet roken.
tinus1969
2 jaar geleden
Hoe lang ben je al bezig?
Verder, inderdaad: Rook je? Heb je ander ziektes zoals diabetes of B12 tekort?

Antwoorden (2)

Spoelen met een aftreksel van kamillen. Dat is natuurlijk, kalmerend, pijnstillend. 3 x daags.
2 jaar geleden
Maak de ontstoken plaats extra goed schoon. Dit kan pijnlijk zijn, maar is helaas wel nodig.
Wat je daarnaast kunt doen:

• Stoppen met roken
Roken heeft twee nadelen als het gaat om tandvlees: rook van sigaretten irriteert je tandvlees en vertraagt het genezingsproces bij beschadigd tandvlees.

• Gezond eten
Dit heb je waarschijnlijk al vaak gehoord, maar ongezond eten blijft een van de grootste oorzaken van een slechte mondhygiëne. Eet zo min mogelijk suikers en vermijd alcohol en koolzuurhoudende dranken. Deze voedingsmiddelen tasten je gebit namelijk aan. Gezonde voeding zorgt ervoor dat je gezonder leeft en dat heeft positieve gevolgen voor je gebit en tandvlees.

• Mondspoelmiddel met alcohol: niet doen!
Mondspoelmiddel reinigt de plekken waar je niet zo snel bij komt met een tandenborstel en is daarom een goede aanvulling op je mondverzorging. Zorg er wel voor dat je geen mondspoelmiddel gebruikt waar alcohol in zit. Alcohol kan de mond doen uitdrogen, waardoor bacteriën zich sneller verspreiden.

Mijn wondermiddel is overigens Oxyfresh: na vier dagen mondspoelen hiermee verdween een ontsteking die al maanden duurde vrijwel geheel.
SimonV