Mijn tandvlees bloedt soms en het doet erg pijn. Weet iemand hier wat hiertegen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Gebit
1.1K
Sharonves
3 jaar geleden
Dan is het waarschijnlijk ontstoken. Ga ermee naar de tandarts.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Vooral niet te hard poetsen. Dan beschadigd je tandvlees, of poets je het weg.

Antwoorden (2)

Twee maal per dag goed poetsen.
Met ragjes de ruimte tussen de tanden schoonhouden.

Als u dat doet, houdt het bloeden na enkele dagen op.
Dit is het enige dat werkt.
De tandarts zal u dat ook gaan adviseren.
3 jaar geleden
Vitamine C is goed hiervoor, vitmaine c houdt het mondweefsel gezond. Ik neem elke dag https://www.flinndal.nl/weerstand/vitamine-c in. Een tekort aan vitamine B3 of vitamine B12 vergroot je de kans op aften en bloedend tandvlees.