Hoelang duurt het voor een getrokken kies om weer te groeien?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Gebit
4.8K
Ritsuka
3 jaar geleden
Bedoel je bij het trekken van een melkkies, de volwassen kies eronder?

Antwoorden (2)

Als uit het blijvend gebit een tand/kies getrokken is, groeit er nooit meer een nieuwe.
3 jaar geleden
Als je een melktand moest laten trekken dan groeit er na verloop van tijd inderdaad terug een tand. Zo werk ons hele gebid. Maar daar is niet echt een tijd op te kleven. Hangt er ook van af hou oud het kind is als die tand getrokken zal worden.

Want de tanden komen over het algemeen niet sneller dan wanneer ze volgens de natuur voorzien zijn. Dat kan enkele maanden schelen maar geen jaren.
Een vierjarige die een kies laat trekken zal ongeveer tot zijn 10 - 12 moeten wachten voordat die volwassen tanden erdoor gaan komen.

Als je een volwassen tand laat trekken... groeit er niets meer. Al kan je wel een vals gebit aanschaffen.

Er zijn zeldzame gevallen van mensen die nog een tweede keer een tand groeien. Maar dat is niet de normale gang van zaken. Al zijn er daar wel onderzoeken naar waarmee men hoopt in de toekomst dit voor alle mensen mogelijk te maken om zo valse tanden onnodig te maken. Dit laatste heb ik uit onderstaande bron. Meer weet ik er ook niet van.