Kan de tandarts zien of je rookt?

Hoelang moet je ongeveer roken tot de tandarts dit kan zien? Ik rook 2 small pakjes per maand
En ik rook ongeveer 4 maanden

3 jaar geleden
in: Gebit
2.4K
paulus811
3 jaar geleden
Waarom zou de tandarts dit moeten zien? Denk dat de tandarts het eerder ruikt dan ziet, al valt het roken met 2 pakjes per maand wel mee.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Die gaat echt je ouders niet bellen hoor. Je kan het zelf trouwens zien. Er komt vanzelf bruine aanslag aan de achterkant van je ondertanden.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Tandarts kan het zien en ruiken.
Zien mogelijk aan je tandvlees maar als je al langer rookt ook aan de aanslag op je tanden.
Zien ligt niet alleen aan hoe lang maar ook aan hoeveel. Bij een roker worden de tanden vaak nog schoongemaakt / de aanslag op je tanden verwijderd.

Antwoorden (1)

Ja, de tandarts kan dat zien aan je tandvlees, en kan het zeker ook ruiken. Tenzij je natuurlijk een paar weken van tevoren niet hebt gerookt, dan zal het waarschijnlijk wel meevallen. Maar waarom zou je tandarts niet mogen zien dat je rookt?