Hoelang duurt het voordat de wond dicht is na trekken van verstandskiezen?

Ik heb vorige week mijn verstandskiezen laten trekken en de linker wond geneest goed. De wond begint al dicht te groeien. Maar de rechter wond is nog steeds een gat, beetje rood en wat meer pijnlijker. Hoelang duurt het voordat de wond dicht is.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Gebit
6K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dit las ik op Google: Het duurt een dag of tien voordat de wond helemaal dicht is. Als het bloed in de wond goed kan stollen, geneest de wond het beste. Met spoelen verwijdert u het stollende bloed.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ligt ook een beetje aan of het gehecht is of niet, heb er zelf dik 14 dagen mee gezeten, en 1 keer nog terug geweest naar de tandarts
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bij mij is het inderdaad gehecht.
Dankjewel voor jullie tips.

Het beste antwoord

Hoi Michelle, ik hoop dat de ingreep goed verlopen is. Hoewel veel adviezen spreken over ongeveer 10 dagen, hangt dit zeer sterk af van persoon tot persoon. Ik mag me tot één van de gelukkigen rekenen, want na 6 dagen kon ik al perfect opnieuw alles eten zonder pijn. Een kennis van me heeft dan weer langer dan 14 dagen afgezien. Normaal groeien de wonden vanzelf toe, zoals je aangeeft dat aan de linkerkant goed geneest. Als je echt een groot verschil opmerkt tussen rechts en links, is het geen slecht idee om eens langs te gaan bij de tandarts of contact op te nemen met het ziekenhuis waar je de ingreep hebt laten doen. Veel succes en een spoedig herstel gewenst!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hoi viktorbens
De ingreep is gelukkig goed verlopen.
Dat is inderdaad geluk hebben dat je al na 6 dagen kan eten zonder pijn. Wel vervelend voor je kennis dat het meer dan 14 dagen heeft geduurd. Eten gaat bij gelukkig ook steeds beter. Met paracetamol is de pijn wel te doen, maar zonder paracetamol krijg ik vooral rechts last. Dat is misschien wel een goed idee om even maandag te bellen. Dankje wel, jij ook veel succes verder.