Wat te doen tegen gezwollen tandvlees?

Ik heb een slotjesbeugel. Sinds ik een beugel heb,krijg ik last van gezwollen tandvlees. Het tandvlees is nogwel roze van kleur maar dik. Zelf heb ik er met de ragertjes met de pet naar gegooit. Maar nu ik las dat je tanden kunnen uitvallen beginnen ik weer met ragertjes. Wat kan ik nogmeer het beste doen zodat het minder word / verdwijnt? Ik ben zelf niet fan van een operatie of iets in de trend. Als ik een ragertje gebruik nu en tussen de slotjes beweeg, lijkt het tandvlees wat los te zitten bij het puntje en mee te bewegen. Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Gebit
2.3K
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Sowieso elektrisch poetsen als je dat nog niet deed. Met een handtandenborstel poets je vaak te hard en beschadig je het tandvlees ( lees: poets je tandvlees weg, dat hersteld nooit meer) Gebruik een mild mondwater, zonder alcohol, (AH eigen merk bijvoorbeeld, ik zweer zelf bij O7 mondwater en tandpasta) en spoel daar goed mee. Zo komen de werkzame stoffen ook bij en onder het losse tandvlees. Gebruik ragertjes en tandenstokers. Maar die het rustig, ga niet lopen raggen. Dan zou je met een paar dagen al verschil moeten merken.

Antwoorden (2)

In de eerste plaats contact met tandarts of orthodontist opnemen. Daarnaast is poetsen van tandvlees belangrijk. Zacht poetsen masseren ervan helpt ook voor goede doorbloeding en weer gezonder tandvlees.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Gezwollen tandvlees naast de tanden gaat alleen weg door heel goed poetsen en heel goed raggen en flossen.
Een andere oplossing daartegen is er niet.
Je heb het raggen maanden verwaarloost en nu denk je dat het probleem dat daardoor is ontstaan binnen enkele dagen op te lossen.
Daar is een maand goed poetsen en raggen voor nodig.
Je moet wat geduld hebben, en volhouden.
De aanhouder wint.