Als als de kaakchirurgen implantaat in de bovenkaak geboord Waar zit hij dan aan vast Dan?

De kaakchirurg heeft In mijn bovenkaak een implantaat geplaatst die is er ingeboord Hij moet nog 3 maanden vast groeien aan het bot Hij zit dus nog niet vast maar toch valt hij er niet uit en toch kan je er geen kroon op plaatsen want dan valt alles eruit

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Gebit
2.2K

Antwoorden (1)

Implantaten zijn eigenlijk kunstwortels, waaraan een kroon of prothese kan worden vastgezet. Ze worden gemaakt van titanium. Dat is een zeer sterk materiaal met als bijzondere eigenschap dat het kan vastgroeien aan het kaakbot.
De implantoloog (in jouw geval de kaakchirurg) maakt een sneetje in het tandvlees, zodat de bovenkant van het bot egaal gemaakt kan worden. Daarna boort hij/zij een gaatje in het
bot op de plek waar het implantaat moet komen. De onderkant van het implantaat bestaat uit een schroef die in het kaakbot wordt gedraaid. Daarna wordt de wond weer gehecht. Het implantaat is nu onzichtbaar, want het zit onder het tandvlees.
Na deze ingreep zit het implantaat vast aan de kaak, maar de constructie is nog niet sterk genoeg om er nu al een kroon op te zetten. Bij het kauwen komt er immers veel kracht op zo'n kroon te staan. Bovendien moet de wond eerst genezen.
Het duurt minstens 3 maanden voordat het implantaat is vastgegroeid aan het bot. Dan pas heb je een stevige basis voor een kroon! Het tandvlees wordt weer opengemaakt en er wordt een afdruk gemaakt. De kroon wordt uiteindelijk op de kunstwortel geschroefd. Tot die klaar is, krijg je tijdelijk een noodkroon.
Pieter2011
4 jaar geleden
Z512099
4 jaar geleden
+, helemaal gelezen.