Ik heb pijn aan mijn kaak & meer, wat is dit?

Ik heb al minstens twee jaar last van m'n kaak, de ene keer erger dan de andere keer. Nu is het zo dat de afgelopen 2/3 weken ik heel erg veel last heb. 3 dagen in deze 2/3 weken kreeg ik mn mond sochtends niet open omdat mijn kaak aan de rechterkant op slot zat. Ook eten en mijn mond (ver) openen deed pijn, maar dan alleen aan de rechter kant. Die pijn heb ik nu nog steeds elke dag, maar sinds gisteren voelde ik dat 2 klieren voor mijn oor dik zijn en pijn doen als ik ze aanraak. ( Ik heb ook al een langere tijd een beetje hoofdpijn, maar dit zou ook kunnen komen omdat ik een bril nodig heb, mijn linkeroog heeft sterkte -1,5, maar heb hier verder niet zo veel last van) Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet, maar denk dat ik toch maar een afspraak moet ga maken bij de huisarts (of tandarts?)
Ik ben 16 jaar

Iemand die een vermoeden heeft wat het kan zijn, en wat ik het beste kan doen?
Alvast bedankt
Ik merk trouwens wel op dat het lijkt alsof de linkerkant van mijn lichaam problemen heeft. Mijn linkerkant doet pijn, mijn linkeroog heeft een sterkte en mijn linkerbeen is een stukje korter dan de rechter. Het lijkt net alsof het minder goed ontwikkelt? Zou het met elkaar in verband kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Gebit
2.2K
jodyenboyke
5 jaar geleden
Naar de huisarts, tandarts? Kan van alles zijn.
LeonardN
5 jaar geleden
TIP: Als je kaak op slot schiet van links naar rechts bewegen(een klein beetje naar beneden zelfs), niet naar boven proberen te duwen/forceren.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@LeonardN bedankt voor je reactie, ja dat heb ik inderdaad geprobeerd de laatste keer. Toen knakte hij en was hij los. Toen ik verder ging met eten ging het weer op slot. Uiteindelijk is hij wel weer open gegaan, vanzelf, maar het duurde wel langer dan normaal...
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@jodyenboyke ja ik denk ook dat dat het verstandigste is dan inderdaad, er zijn zoveel mogelijkheden van wat het kan zijn! Bedankt voor je reactie
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Elsje,
Zo snel mogelijk naar de huisarts of tandarts.
Beiden kunnen je doorverwijzen naar de kaakchirurg.
Het feit dat jouw kaak op slot gaat, kan heel veel oorzaken hebben van een abces tot (een klap gehad tegen jouw kaak?)..........
De kaakchirurg is de aangewezen persoon.
Succes meis!

Antwoorden (2)

Je zegt het zelf al, ga naar de dokter, misschien stuurt die je door naar de tandarts, maar als hij dat niet doet zou dat toch en goed idee zijn. En waarom neem je geen bril als je die nodig hebt? Ijdelheid? het kan veel problemen oplossen
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, Ik neem in januari inderdaad een bril, omdat we dan een verzekering hebben die het volledig vergoed. Het is pas een week geleden dat ik de oogtest heb gehad en dus weet dat ik een sterkte heb aan mijn linkeroog.
Ik ga maandag dan een afspraak maken bij de dokter!
Jou knaak niet ontstoken of wortels van jou tanden die tegen zenuw drukken kan ook als er een afgebroken boortje waar men een vulling overheen heeft gedaan , dit laatste gebeurdt vaker. Heb zelf meegemaakt dat de Allende van een boortje was . Jij kent jou mond beter , pijn in je mond kaken en dat je hoofdpijn krijgt van de pijn kun je foto van jou kaken laten maken de oorzaak is dan achterhaald sterkte. Andrea
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankje voor je reactie. Ik heb nog nooit een tand laten vullen, dus denk niet dat dit het zal zijn. Ik zal maandag een afspraak maken om te kijken wat het is