Moet ik de elastieken voor mijn beugel blijven dragen?

ik heb 1 elastiekje aan beide kanten die ik moet dragen maar er komt nu tussen m'n tanden en groot spleetje moet ik dan wel gewoon elastieken gewoon normaal dragen of beter niet?
( het spleetje had ik ervoor niet)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Gebit
2.2K

Antwoorden (1)

Je kunt inderdaad soms een spleet krijgen.
Je moet echter je elastiek normaal blijven dragen tot je hierover met je orthodontist overlegd hebt!
_______________

Praktijkgeval
“Toen kreeg ze ineens een spleet tussen haar voortanden. Tja, was inderdaad niet goed, elastieken weer anders. Reden was volgens de ortho dat dochter verkeerd slikt. Vriendin van mij is logopediste en die beaamde dat wel, maar zei dat de tong echt niet sterker was dan de beugel en dat dochter (die zij al van baby af aan kent) altijd verkeerd heeft geslikt, zonder dat de tanden daaronder te lijden hadden.”
Toegevoegd op 09 augustus 2018 08:33: tekst
SimonV