Hoe kom ik af van een stinkende adem (heb er al jarenlang last van)?

Hallo,
Ik heb al jaren last van een slechte adem en ik kom hier maar niet vanaf. Toen ik had gemerkt dat ik zo een probleem had ging ik naar de mondhygiënist ik kreeg een mondspoeling(voor tamdvlees denk ik) die opzich wel hielp tot een bepaalde moment maar later zijn werking verloor. De mondhygiënist zei dat alles oke was en dat er geen probleem met mijn gebit was. Alleen ik had wel last van mijn tandvlees hier kreeg ik dus wel dingen voor. Toen het niet werkte kreeg ik te horen dat de ontsteking waarschijnlijk genetisch is (are you kidding me?).Ik werd doorverstuurd naar de huisarts.
Heb geen een last van sinusitis. Heb medicijnen voor mijn maag gekregen ook mondspoelingen voor mijn mond(natuurlijk hielp dit niet). Later kreeg ik dit te horen van de dokter "wij kunnen er dsn niks meer aan doen". Dit verpest mijn hele sociale leven. Ik heb het vermoeden dat het door mijn tandvlees komt alleen het is maar echt op 1 of 2 plaatsen ontstoken. Hie weet ik dat ik zo een probleem heb:
1.heb een hele slechte smaak in de ochtend en de hele dag door 2. Ik had het aan de mondhygienist gevraagd en die zei dat hij het ook rook. 3. Ik ruik het zelf op elke manier als k de achterkant van mijn tong aanraak en het laat drogen..Dit zijn de dingen die ik tegen ene slechte adem doe/deed:
1) poets mijn tanden minimaal 2x per dag.
2) ik gebruikte tongschraper(nu niet want het werkt niet)
3) gebruik nauwelijks flosdraad soms tandenstoker.
4) gebruik kauwgom,mint,mondspoeling.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Gebit
3.4K
AnnBoo8146
5 jaar geleden
Bacteriën zijn vaak de oorzaak van een slechte adem. Je benoemt alle tips al, die je kunt volgen om je gebid en mond bacterievrij de maken. Daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.
Maar deze bacteriën voeden zich met vooral de suikers, die in je voedsel en drinken zitten. Daar zou je op kunnen letten.
Dat houdt ook in dat je erop moet letten dat de kauwgom en de mondspoeling suikervrij zijn. Zijn ze dat niet, dan werken ze niet goed. Ze maskeren dan voor korte duur de ongename geur, doordat er mint in zit.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb zelf gebruik gemaakt van mondspoeling en tandpasta van het merk oxyfresh en ik was zeer tevreden. https://shop.oxyfresh.com/collections/bad-breath-kits/products/fresh-breath-power-kit
fremar
5 jaar geleden
https://www.optimalegezondheid.com/wat-kan-ik-tegen-een-stinkende-adem-doen/
paulus811
5 jaar geleden
Teveel gebruik van een tongschraper schraapt ook de goede bacteriën weg en daardoor krijgen schimmels meer kans. Beperk het gebruik van een tongschraper daarom.
Cryofiel
5 jaar geleden
Ben je al naar de tandarts geweest? Overigens - je schrijft dat je tandvlees "maar" op 1 of 2 plaatsen ontstoken is. Dat is al niet normaal! Kijk dus wat daarvan de oorzaak is en doe daar dan iets aan. Te vaak of te hard poetsen kan bijvoorbeeld ook zorgen voor ontstoken tandvlees.

Antwoorden (1)

Drink veel water, en vermijd uitdrogende dranken zoals koffie en alcohol.
Neem dieet onder de loep
Maar wat als je al veel water drinkt en je nog steeds kampt met een stinkende adem? Dan is het tijd om je dieet uitgebreid onder de loep te nemen. Zo kan bijvoorbeeld het ontbijt overslaan een negatieve invloed hebben op je adem. De eerste maaltijd van de dag is belangrijk om ons speeksel terug te activeren, dat een hele nacht heeft stilgelegen. Daarnaast kan snoep ook een slechte adem veroorzaken, door de bacteriën in je mond te voeden met suiker. Een koolhydraatarm dieet of net één met veel proteïnen draagt ten slotte ook niet bij aan een frisse adem.