zou de kaakchirurg tramadol voor schijven na behandeling van een ontsteking wortelpunt in de bovenkaak?

paracetamol werkt bij mij nooit tegen de pijn ik wil dus echt GEEN paracetamol en ubrofan en diclofenac werken bloedverdunnerd dus niet handig.Maar ik weet niet wat naproxen doet

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Gebit
7.2K

Antwoorden (2)

Het bloedverdunnend effect van naproxen, diclofenac en ibuprofen is er wel, maar veel kleiner dan asprine en bij een dergelijke ingreep geen probleem. Er vanuit de ingreep dan ook geen reden om tramadol voor te schrijven, omdat daaraan veel meer bijwerkingen en risico's kleven.

Overigens kan ook tramadol van invloed zijn op de stolling, zeker als je warfarine of fenprocoumarine (bloedverdunners) gebruikt. Als je problemen hebt met stolling of bloedverdunners gebruikt, moet je sowieso vooraf contact opnemen met de kaakchirurg om dit te bespreken.

Voorschrijven van tramadol is dan ook onwaarschijnlijk. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik ook geen enkele baat heb bij paracetamol, maar dat ibuprofen bij mij altijd geweldig helpt bij zenuwproblemen en ingrepen in mijn kaken. Niet eens de dure die de tandarts en kaakchirurgen me op recept willen aansmeren, maar gewoon die hele goedkope van de Kruidvat, 400mg elke 4 uur.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als de behandeling goed gegaan is heb je na de behandeling juist geen of weinig pijn meer. Als je wel pijn krijgt is dat een teken dat het weer aan het ontsteken is. Als je die pijn gaat onderdrukken mis je het signaal dat er iets mis is en dan ben je nog verder van huis.
Mocht je al pijnstillers anders dan paracetamol gaan slikken koop dan ook Omeprazol(maagbeschermer) erbij.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Een maagzuurremmer is normaliter niet nodig. Ibuprofen bijvoorbeeld kan uitstekend zonder extra spullenboel worden ingenomen.