het hele gebit laten trekken voor kunstgebit, hoe gaat dat in z`n werk?

ik ontkom er niet aan een dusdanig slecht gebit dat er een kunstgebit of implantaten nodig zijn. Maar hoe gaat dat, waar te beginnen. Al jaren geen tandarts meer dus die moet eerst een "nieuwe klant "aannemen. gaat dat zomaar, etc.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Gebit
3K
ronron1212
6 jaar geleden
Gewoon een tandarts bellen en een afspraak maken. Die kan je dan vertellen wat te doen en wat je kan doen implantaten of kunstgebit. Implantaten zul je zelf moeten betalen en als je geen tandarts verzekering hebt ook het trekken. Kunstgebit zit in de basisverzekering min je eigen bijdragen en wat kleine kosten.
ronron1212
6 jaar geleden
https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekering-2018/tandartskosten-gedekt-basisverzekering

Antwoorden (1)

Je kunt je sowieso aanmelden bij een tandarts. De tandarts zal samen met jou een behandelplan opstellen en mocht daar uitkomen dat je aan een kunstgebit toe bent dan is de behandeling als volgt:
bij de eerste afspraak worden er alleen afdrukken gemaakt en bij de laatste afspraak worden pas al je tanden en kiezen getrokken en wordt de prothese meteen geplaatst. (Er zullen tussen de eerste en laatste afspraak nog een paar afspraken gemaakt worden.) De volgende dag mag je terugkomen voor eventuele wondverzorging. Na een paar maanden als alles geslonken is volgt er nog een rebase. Dat is een soort laagje wat in de prothese wordt geplaatst zodat het weer wat strakker zit.
Succes!