Waarom is één tand geler dan de rest?

Ik gebruik nu een week de whitestrips van Crest, maar één voortand wordt niet witter, de rest van mijn tanden wel. Waar ligt dit aan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Gebit
2.9K

Antwoorden (2)

Mogelijk is dan de zenuw van die tand ter ziele. Dat kan gebeuren door een val of een harde klap op de tand. De tand kan daarna geel, grijs of blauw verkleuren en wordt vaak een “dode” tand genoemd.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is daar wat aan te doen? Behalve de tand te laten trekken?
Amadea
7 jaar geleden
Een kroon erover laten plaatsen. Dat is wat ik zelf met mijn beide gele voortanden heb gedaan. Niet omdat de kleur mij stoorde, maar omdat er ook een barst in een van de twee zat en er grote kans was dat bij een stoot een stuk af zou breken.
Ik had gevraagd of ik mijn tanden kon bleken maar ik heb 1 neppe voortand en 1 voortand die vulling heeft. Die gaan beide niet meekleuren. Heb je toevallig een vulling daar??