Wat helpt bij pijnlijke mond na operatie ?

Kamille spoeling/thee helpt nu niet.
Op moment gebruik ik:

- PerioAid 2 x daags ( 4e dag na ingreep)
- Amoxicilline 500mg 3dd/20 st.
- Diclofenac 50 mg + extra 40 mg omeprazol
- 3/4 dd paracetamol 500 mg
- ascal
-Persantin
- Keppra

( tussendoor soms ff lauw zout water .

Pijn is normaal na fikse ingreep begreep ik.., 2 x apex-resectie tanden onder brug )pijlers nog intact), en 3 oudere kiezen onderkaak.achterin. Pijn is soms nog heel heftig... bonkt bij bukken.

Wat kan nu nog helpen, lijkt mij samen wel heel veel slikken??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Lastig, maar dan vooral door de medicatie die je sowieso al slikt en je voorgeschiedenis. Tramadol zou normaal gesproken de eerstvolgende keus zijn, maar dat kan niet vanwege je apneu's. Eigenlijk zou ik de diclofenac zelfs al niet aanraden. Die combineert slecht met de antistolling, maar het vergrooto ok de kans op een hartaanval of een beroert; zeker bij mensen die dat al een keer hebben meegemaakt. Koude kan ook pijnstillende werken; ijsklontjes zijn ook voor jou veilig. Dat werkt maar kort, maar lijkt me beter dan niets. Als laatste middel kan je ook lidocaine orale gel krijgen. Daarmee verdoof je het slijmvlies waardoor je er even niets meer voelt. Dat moet wel voorgeschreven worden en je kan er beter niet teveel van doorslikken. Toegevoegd na 3 minuten: In trachitol tabletten zit trouwens ook lidocaine. Door de tabletten in het speeksel uiteen te laten vallen en vervolgens door je mond te verdelen zal het slijmvlies vast ook wel wat (maar ik denk niet compleet) verdoofd raken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100