Krijg ik een tandimplantaat vergoed in het ziekenhuis?

Binnenkort wordt mijn kies getrokken en krijg ik een implantaat. Dit gebeurd door een implantoloog bij mijn tandarts. Hiervoor krijg ik max 500 euro vergoed door de zorgverzekering. Krijg ik meer vergoed als ik dit door een kaakchirurg op het ziekenhuis last doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Gebit
1.4K

Antwoorden (1)

Nee, de kosten zijn hetzelfde.
Een implantaat wordt meestal vervaardigd door een implantoloog en niet door een kaakchirurg.
Een implantaat kost tussen de 1000 en 1300 euro.... dat is dus alleen het implantaat(een soort schroef in je kaakbot) Dit heeft ongeveer een klein half jaartje nodig om zich te kunnen verankeren, en om zeker te zijn dat het implantaat niet door het lichaam wordt afgestoten.
Daarna ga je terug naar je tandarts, welke een kroon op het implantaat zal vervaardigen, meestal zijn dit twee afspraken.
Deze behandeling kost nog eens om en nabij de 700 euro.
Ik hoop de je eerlijk en duidelijk door je behandelend tandarts bent geinformeerd betreffende het GEHELE KOSTENPLAATJE.
Laat dit doen door een kosten begroting , van zowel op te laten stellen voor het vervaardigen van het implantaat alsmede de kroon die er nog op zal moeten komen.
Let wel op: De techniekkosten zijn een schatting, en die kunnen nog iets van prijs afwijken, dat mag niet veel zijn.
De overige codes die de tandarts erop zal zetten zijn bindend, en dan bedoel ik, dat er niet later nog andere codes extra bij je gedeclareerd mogen worden!!!
Ik hoop dat je wat met deze informatie kunt.