hoeveel kost een gouden tand en welke gevolgen heeft het?

Ik ben aan het overwegen om een gouden tand te nemen. Ik kan er allen vrij weinig info over vinden. Weet iemand hoeveel dit kost? En wat de gevolgen van het nemen van een gouden tand zijn? Moet je extra poetsen kan je bepaalde dingen niet meer eten dat soort dingen? Heeft iemand hier zelf ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Gebit
149K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik weet niet of je een gouden voortand bedoelt of een gouden kies? Als ik ervan uit ga dat je waarschijnlijk een gouden tand bedoelt, moet je ongeveer een bedrag verwachtten van 8 a 900 euro. De behandeling is zoals het vervaardigen van een normale porseleinen kroon, alleen zijn de techniekkosten wat hoger omdat er goud in plaats van porselein wordt gebruikt. Zoals bij een normale kroon zul je voorzichtiger moeten zijn met bijvoorbeeld appels eten of stokbrood. Je hoeft niet meer te gaan poetsen, wel moet je natuurlijk iedere dag flossen en rageren, maar dat moet je normaal gesproken altijd doen voor het behoud van een gezond gebit. En, je moet heel zeker weten dat dit niet een betrekkelijke bevlieging van je is, want het is wel definitief, als je het goud op een bepaald moment zat bent, ben je wel voor de rest van je leven verplicht om een andere kroon erop te laten zetten, je eigen tand wordt tenslotte geprepareerd voor het bevestigen van een kroon door middel van slijpen, er wordt als het ware een conisch puntje geslepen van je eigen tand, houd dat wel goed in je achterhoofd als je nu gezonde eigen voortanden hebt! Hoop dat ik je iets verder heb kunnen helpen met dit antwoord.

Antwoorden (3)

Ik weet niet of je een gouden voortand bedoelt of een gouden kies? Als ik ervan uit ga dat je waarschijnlijk een gouden tand bedoelt, moet je ongeveer een bedrag verwachtten van 8 a 900 euro. De behandeling is zoals het vervaardigen van een normale porseleinen kroon, alleen zijn de techniekkosten wat hoger omdat er goud in plaats van porselein wordt gebruikt. Zoals bij een normale kroon zul je voorzichtiger moeten zijn met bijvoorbeeld appels eten of stokbrood. Je hoeft niet meer te gaan poetsen, wel moet je natuurlijk iedere dag flossen en raggeren, maar dat moet je normaal gesproken altijd doen voor het behoud van een gezond gebit. En, je moet heel zeker weten dat dit niet een betrekkelijke bevlieging van je is, want het is wel definitief, als je het goud op een bepaald moment zat bent, ben je wel voor de rest van je leven verplicht om een andere kroon erop te laten zetten, je eigen tand wordt tenslotte geprepareerd voor het bevestigen van een kroon door middel van slijpen, er wordt als het ware een conisch puntje geslepen van je eigen tand, houd dat wel goed in je achterhoofd als je nu gezonde eigen voortanden hebt! Hoop dat ik je iets verder heb kunnen helpen met dit antwoord
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hallo,

Ik heb zelf 4 gouden tanden boven ik heb ze inmiddels al 10 jaar zitten heb ze in amsterdam bijlmer gezet en je kan ze ook in den haag zetten kijk even op google voor de adres de voortanden en die punttanden zijn 150 euro en de andere normale tanden 125 euro die naast de voortanden zeg maar.
je kan gewoon alles eten enso (heb het al 10 jaar eet, drink,rook alles gewoon)
maar bij iedereen is verschillend bij sommige mensen vallen hun goudentanden eruit begrijp niet hoe! raar maar waar maar bij mij gelukkig geen klachten

hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd ikzelf ga alle 4 tanden onder ook goud maken :D
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb mijn gouden tand in Amsterdam laten zetten. Het bedrijf heet Dental Lab Daalwijk ( ff googlen ). Het enige wat ze doen is even rondom je tand slijpen ( je ziet en voelt er ook niet veel van, maar het was wel even wennen ) en ik was binnen een half uur klaar. Ik had ongeveer € 150 betaald en heb mijn tand nu ruim twee weken en zeer tevreden. Verder zeiden ze dat ik dagelijks moet flossen en na spoelen met anti bacterieel mondwater. De gouden tand hoef je niet te poetsen, want door je tandenborstel kan je krassen op de tand maken en dat heeft dan weer te maken met het langdurig glans effect ofzo. Eten en drinken gaat verder ook prima.