kan kokosolie tandsteen verwijderen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Gebit
5K
Amadea
8 jaar geleden
Dat lijkt mij onmogelijk. Er is ook geen enkele tandartssite te vinden waarop dat beweerd wordt, alleen fora en van die gezondheidsclaimsites.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lijkt me niet, anders zouden alle tandartsen en mondhygiënisten wel kokosolie adviseren in plaats van goed poetsen, flossen, ragen en/of schoon houden met tandenstokers, Het kan wel gebruikt worden om tandpasta te maken, maar dat is niet afdoende om tandsteen te verwijderen.
Ritsuka
8 jaar geleden
Nee
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
mmmm misschien chemische reactie ,ik verwacht dat kokosolie een lager PH waarden heeft die met tandsteen reageren ,daarnaast kan er in de olie zeer klein mechanische deeltjes zitten die tijdens het spoelen van je mond de tandsteen raken ,soort kip wat steentjes eet ,om in zijn maag het graan te malen. Maar ik keek op google ,en daar was iets te vinden over kokosolie en witte tanden Groet Arno Bronnen:
- http://www.good4ugoods.com/blog/mondverzorging-van-flossen-oil-pulling-tong-reinigen-zout-spoelen-tot-poetsen

Antwoorden (1)

Het is scheikundig gezien onmogelijk dat kokosolie tandsteen verwijdert.
Het flink spoelen en "zuigen" met kokosolie kan er wel voor zorgen dat voedselresten tussen je tanden en kiezen verdwijnen waardoor de kans op tandsteen kleiner wordt.
SimonV
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
+
Amadea
8 jaar geleden
Dus om te voorkómen, niet om te "genezen".
Cryofiel
8 jaar geleden
Maar daar heb je geen kokosolie voor nodig. Dat kan met een willekeurige vloeistof.