borsplinter in kaak na treken verstandkies, wat te doen?

vrijdag is mijn verstandkies links onder getrokken. later kwam ik erachter dat er een botsplinter door me tandvlees kwam en de tandarts jeeft een stukje eraf gefreesd. nu de volgende dag is de pijn nig steeds hetzelfde als daarvoor. wat lan ik het beste nu doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
29.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat moet eruit gehaald worden, terug naar tandarts, of andere tandarts. Dat gaat ontsteken als je het laat zitten.

Antwoorden (1)

Nogmaals terug gaan. Of naar een andere tandarts gaan die het werk wél goed uit voert...
Als er botsplinter(s) achterblijven, kan dit gaan onsteken (en dat zal het zeer waarschijnlijk ook wel gaan doen). Daarbij doet het gewoon pijn en dat hoort niet. Tuurlijk kan het wel pijn doen (wat een tand getrokken), maar dat is meestal een doffe pijn, niet omdat er splinters achter blijven.
Als de tandarts het heeft kunnen af freezen (schrijf je dat zo?), was het kennelijk groot genoeg om ook in het geheel te verwijderen. Maar houdt er rekening mee dat er misschien gesneden moet worden om deze splinter weg te krijgen. En dat is het veld van de kaakchirurg.

Het is iets om je zorgen over te maken, maar wees niet overbezorgd. Je moet er wel wat mee doen en vrees niet om 2nd opinion te vragen bij een andere tandarts of bij een kaakchirurg.
Daarbij ben ik niet medisch geschoold. Een medisch iemand kan het al niet ten volle beoordelen via internet en ik dus ook niet. Maar het klinkt wel iets als waar je wat mee moet doen. Het klinkt niet goed en laat je goed voorlichten.

Toegevoegd na 8 minuten:
Bij mij zijn de verstandskiezen getrokken door de kaakchirurg. Een van mijn kiezen versplinterde en ze zijn nog een behoorlijke tijd bezig geweest om alle splinters te vinden.
"als we ze niet allemaal pakken, zie ik je binnenkort toch weer terug, dus zoek ik nu liever iets langer zodat ik zeker weet dat ik ze allemaal hebt" aldus de kaakchirurg.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor uw antwoord! ik ga de kaakchirurg bellen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
half 12 afspraak bij de kaakchirurg. ik hou je op de hoogte
Thecis
9 jaar geleden
Succes!