Mijn tanden zijn aan de achterkant bruin verkleurd. Wat kan dit zijn?

Mijn ondertanden zijn alleen aan de achterkant bruin verkleurd. Wat kan dit zijn en wat kan ik er aan doen?
Ik heb trouwens de afgelopen tijd veel gebruik gemaakt van Corsodyl mondspoeling, hierin zit chloorhexydine. Kan het hier misschien mee te maken hebben?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Gebit
9.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je de bijsluiter al gelezen?

Het beste antwoord

waarschijnlijk is het tandsteen, ontstaan doordat je de achterkant van je tanden minder goed poetst dan de voorkant. de tandarts en de mondhygieniste kunnen de tandsteen verwijderen.

Toegevoegd na 3 minuten:
De mondspoeling kan echter ook voor een verkleuring zorgen.

Bijwerkingen die soms voorkomen bij chlroohexidine:

Tong, tanden, vullingen en prothesen kunnen geelbruin tot zwartbruin verkleuren. De kleur verdwijnt meestal vanzelf wanneer u geen chloorhexidine meer gebruikt. Zo niet, dan kan de tandarts de verkleuring verhelpen. De verkleuring is sterker als u vlak voor het gebruik van chloorhexidine thee, koffie of rode wijn heeft gedronken. U kunt deze verkleuring tegengaan door na thee, koffie of rode wijn uw tanden te poetsen voordat u chloorhexidine gebruikt.