waarom geven tandartsen in amerika zoveel narcose zelfs als het iets simpels is?

op tv zie ik mensne altijd voledig onder narcose en lachgas bij de tandarts ookal is het niet nodig. waarom doen ze dat?

9 jaar geleden
in: Gebit
24.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deden ze dat maar in Nederland! Zou een hoop tandarts angst wegnemen.
Vooral voor iedereen die de terreur van de schooltandarts heeft meegemaakt..
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of een tandarts die zei: "Ik sla je bek open". Dat deed mijn tandarts namelijk toen ik een kind was. Ik kon mijn mond niet ver genoeg open doen naar zijn zin.
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik hoor dat mensen in Amerika standaard een antibioticakuur krijgen na een wortelkanaalbehandeling. Totale onzin in onze ogen - maar daar kennelijk heel gebruikelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat de tandarts denkt ohhhhhhhhhhhhhhh myyyyyyyyyyyyyyyy Goddddddddddddddddd?????????????????

Antwoorden (3)

Men is hier in Nederland wat terughoudender op dit gebied dan in Amerika. Daar worden vrouwen bij een bevalling ook veel eerder verdoofd dan hier in Nederland. Amerikanen zijn over het algemeen toch wat minder hard voor zichzelf dan wij hier in Nederland denk ik. Wij zijn over het algemeen wat stoerder, meer van het type niet zeuren gewoon doen. Er is dus verder geen speciale reden voor die narcose bij eenvoudige tandartsbehandelingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Gewoon watjes, dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja bang voor elk pijntje
In amerika wordt een verdoving standaard altijd aangeboden en geadviseerd binnen de medische wereld en om die reden maken mensen er eerder/altijd gebruik van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een belangrijke factor wordt hierboven vergeten. Amerikanen zijn ook erg bezorgd om hun veiligheid en dat zou juist reden moeten zijn om van narcose af te zien. Met een gebrek aan stoerheid heeft de toepassing van narcose weinig te maken. De werkelijke reden is dat gezondheidszorg een commerciële aangelegenheid is. Gezondheidszorg in de VS heeft vaak bitter weinig te maken met gezondheid. Het is daar allang zo dat als de ziekenhuizen staken, er minder mensen overlijden. Maar sinds de privatisering van de zorg gaat het in Nederland ook die kant op, dus wellicht zien we straks in Nederland ook steeds meer onnodige verrichtingen. Het aanbod creëert de vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
eens ... helaas .....*zucht*