Kan ik mijn tandglazuur beschermen tegen het zuur uit fruitdranken?

Ik drink thuis vaak ongezoete fruitdranken zoals Roosvicee en diksap aangelengd met kraanwater, maar ben bang dat dit alsnog slecht is voor mijn gebit, met name voor het glazuur. Is er een manier om ervoor te zorgen dat dit zo min mogelijk wordt aangetast?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit

Het beste antwoord

Dit met een rietje opdrinken en dan niet door je mond laten dwarrelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ha, wat slim! Dat ik daar zelf niet ben opgekomen... dank je!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Was ooit een tip van de tandarts van mijn zoon, niet zelf bedacht dus..

Andere antwoorden (2)

Door niet continue te eten of te drinken kan het speeksel in de mond het tandglazuur weer herstellen.

Ook voor het poetsen van de tanden is het goed om eerst het glazuur te laten herstellen met speeksel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neutraliseren met kaas om het zuurbalans in evenwicht te houden.