Wat is het langst aantal jaar dat iemand een beugel droeg?

Het verbaasde mij dat er bij mijzelf 2,5 jaar werd geprognosticeerd voordat de beugel eruit gaat. Nu was ik gefascineerd wie het langst in jaar een beugel heeft moeten dragen al dan niet vrijwillig laten zitten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
6K

Het beste antwoord

20 jaar, volgens het AJO (american journal orthodontics)

"In the December 1995 issue of the AJO there was an article about a guy who HAD BRACES FOR 20 YEARS. It seems that he started orthodontic treatment and stopped after his orthodontist had put the braces on. He did not see a dentist for the next 20 years, and kept the braces on. He finally came in to see a dentist and the braces were removed. How would you like to have braces for 20 years?"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wow, dat die beugel in die tussenpose niet is bij gecorrigeerd.

Andere antwoorden (2)

Ik heb drie kwart jaar een blokbeugel moeten dragen. Toen kreeg ik 2 jaar een blokjesbeugel en toen nog een half jaar een nacht beugeltje. Maar nu ben ik eindelijk klaar (:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had op mijn 6e een beugel gekregen wegens mijn overbeet (onderkaak stond vóór mijn bovenkaak). Op mijn 11e kreeg ik een 'plaatjesbeugel' met brackens (niet zeker of ik dat zo goed schrijf) die er op mijn 13e uit mochten. Toen kreeg ik een plaat voor mijn bovenkaak, zodat mijn tanden niet terug zouden schuiven naar hun oorspronkelijke positie. Die heb ik sindsdien elke nacht in. Ik ben nu bijna 15, dus heb al bijna 9 jaar een beugel. Ben er zo'n beetje gewend aan geraakt ;)

Maar ik ben blij dat er het geld voor is enzo, mijn ouders konden vroeger simpelweg geen beugel krijgen doordat er het geld niet voor was. Dus ik ben blij dat ik nu mooie tandjes heb gekregen ;)

Succes verder met de jouwe, waarvan ik aanneem die je nu hebt. :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is treurig dat zelfs als je verzekerd bent je niet alles gedekt terug krijgt. De controles worden dacht ik niet vergoedt. De plaatsing dan weer wel.