Doet een verdoving krijgen bij tandarts pijn?

Er worden bij mij op 27 feb 2tanden getrokken en ik ben bang voor die verdoving (de prik)

Weet jij het antwoord?

/2500

Neen, voel je bijna helemaal niets van, je tandvlees is ook niet zo stug en hard als je "normale" vel.

Nee, in het slechtste geval komt de naald in de buurt van een zenuw en voel je een soort stroomstootje. Normaal gesproken voel je een klein prikje, meer niet en in het beste geval denk je wanneer komt die prik nou en is hij al geweest, ook dat komt voor dus maak je geen zorgen, is echt niet nodig!

Mijn tandarts geeft altijd eerst een verdoving in mijn wang, net naast de kaak. Het is daar zo zacht, dat het nauwelijks pijn doet. De prik daarna komt wel in de kaak, maar die is dan inmiddels al deels verdoofd door de eerste prik. Zodoende voel je daar ook weinig van. Als jouw tandarts begint om je een prik in je gehemelte te geven, voelt dat iets minder fijn, maar het is echt niet ondraaglijk. En datgene wat je voelt, is ook weer snel weg, want daar begint dan ook direct de verdoving z'n werk te doen.

Ja dat doet pijn. Ik vraag me af hoeveel verdovingen de andere beantwoorders in de mond gehad hebben. Ik veel, 40 a 50 prikken, want je krijgt er meerdere per tand. (paar scheve melktanden moesten eruit, daarna nog wat werk na mijn beugel en een ongeluk waarna een voortand eruit moest, geen gaatjes.) Vooral de prikken aan de binnenkant zijn gemeen en ik kan best wat hebben, een gewone injectie of bloedafname doet me weinig. Gelukkig is er wat aan te doen, dat hadden ze vroeger ook best bij mij mogen doen: "Bevriezen in de tandheelkunde Bij tandheelkundige ingrepen wordt bevriezing gebruikt als verdoving. Het is bijvoorbeeld mogelijk om het tandvlees eerst te bevriezen en daarna pas de definitieve verdoving te zetten. Dit is ideaal voor mensen die bang zijn voor de tandarts: de verdovingsspuit wordt dan niet gevoeld. Ook kan bevriezing op zich als verdoving dienen."

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/divers...

je kunt inderdaad een zalfje laten aanbrengen.dit helpt al goed.maar het beste is om goed te ontspannen.hiervoor ga je langzaam terugtellen van 100 naar 0.

Ja,het doet even zeer maar het is te doen. De pijn van de prik is maar een fractie van de pijn van het trekken zonder verdoving, hou dat voor ogen. Veel sterkte en je kan het!

Ik vind zelf altijd het vervelendste niet het prikje zelf, maar het gevoel van de verdovingsvloeistof die naar binnen wordt gespoten. Hierbij helpt het als de tandarts rustig de tijd neemt en dit vooral niet te snel doet. Dat zou je hem/haar kunnen vragen.

een prik doet pijn, elke prik doet pijn, echter in veel mindere mate als onverdoofd boren vraag of de tandarts eerst bevriest en dan verdoofd, dan is het bijna pijnloos

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100