kun je een bacteriele keelontsteking krijgen door een gaatje in je kies?

Ik heb al een tijdje het idee dat ik een gaatje in mn kies heb, maar nog altijd geen afspraak gemaakt bij de tandarts.
Nu heb ik sinds dinsdag (waarschijnlijk) keelontsteking. (veel pijn bij het slikken, praten, hoofd draaien
en opgezwollen klier, rode keel met witte stippen (sinds vandaag)

Nu vroeg ik mij dus af of ik deze keelontsteking te danken kan hebben aan het gat in mijn kies.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
7.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga morgen naar de huisarts. Maar naar wat ik op internet heb gezien en gelezen, ben ik er vrijwel zeker van dat ik een bacteriele keelontsteking heb. De tandarts staat daarna op mn lijstje om een afspraak mee te maken.

Het beste antwoord

Nee dat kan niet. bacterien die verantwoordelijk zijn voor een keelontsteking zijn hele andere bacterien die je eventueel in een gaatje zou kunnen vinden. Dat zijn (hoe onsmakelijk het klinkt) bacterien die bij een ontbindings- of rottingsproces voorkomen. Die in je keel is 99% een streptokok.