Nee, karnemelk en yoghurtdranken hebben een hoog calcium- en fosfaatgehalte. Hierdoor treedt nauwelijks tanderosie op. Maar pas op voor de yoghurtdranken die suiker bevatten. Deze kunnen gaatjes veroorzaken.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.toothie.nl/ouders_vraag_antwoord.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is niet al te best voor de tanden.
"Melk is zeer slecht voor de tanden: melk verzuurt reeds in de mond (bacteriën eten lactose) en veroorzaakt melkzuur, wat cariës veroorzaakt. Er wordt aangeraden om maar 1 glas karnemelk per dag te drinken.(zie bron)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een ostheopaath is geen erkend medicus en als dusdanig niet een erg betrouwbare bron van medische informatie. Wikipedie geeft aan dat ostheopathie controversieel is.
karnemelk is ietsjes zuur, en tast daardoor het tandglazuur aan.
Ja kan echter vele malen beter karnemelk drinken dan cola en andere frisdranken, want die zijn nog vele malen erger voor je gebit.
Ook fruit is slecht voor het gebit, zit ook vol met zuren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welnee. Het is een voedingsmiddel en elke voedselinname betekent een zuuraanval op je gebit. Maar je mond is heel goed in staat om zo'n zuurverhoging te doorstaan, zeker als je goed poetst en niet te vaak eet.