als je eigen tandarts weg is, en je hebt een spoedafspraak bij zijn vervanger, moet je dan extra betalen?

ben bijna 18, kreeg in de vakantie een gaatje die snel gevuld moet worden ivm een keuring.
nu is mijn eigen tandarts bij wie ik normaal ga met vakantie, en heb bij zijn vervanger een spoedafspraak gemaakt, omdat die keuring volgende week is.
los van alle verzekering voor naar de tandarts gaan, zijn er extra kosten die je moet betalen voor een spoedafspraak, of een afspraak bij een andere tandarts?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
4.3K

Het beste antwoord

Er bestaat geen tarief voor behandeling bij een andere tandarts, maar wel voor een spoedafspraak. Maar dat hangt ook van de tandarts af. Hij hoeft het tarief voor spoedafspraak in ieder geval niet toe te passen.

Een keer moest ik ong. 150 euro extra betalen, toen ik kiesontsteking had en snel naar een andere tandarts ging (zonder afpsraak). De tandarts had het druk en zei fat ik anders niet behandeld zou worden.

Een vriendin van mij had onlangs wortelkanaalontsteking. Omdat haar tandarts op vakantie was, ging ze naar een andere tandarts (ook zonder afspraak) en omdat ze zo'n verschrikkelijke pijn had dat ze in de wachtkamer begon te huilen, werd ze gelijk behandeld en hoefde ze ook geen extra kosten te betalen.

Vraag het dus aan je tandarts.

Toegevoegd na 1 minuut:
In ieder geval kun je het via je verzekering weer terug krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zelfde antwoord als de andere, maar met verhaal =D

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je wel vooruit moet betalen, maar dat als je goed verzekerd bent dat je het kan declareren. Ik heb ook al zoiets gehad.