Is het normaal om klachteloos naar tandarts te gaan en met klachten terug te komen?

Ik zit sinds kort bij een nieuwe tandarts en mevrouw vond vijf gaatjes..
Omdat haar voorgaande afspraak uitliep had ze haast en ze heeft er twee opgevuld. Het verliep allemaal erg klungelig, de vulling zat er niet goed in, ze kreeg hem niet droog en er werd flink gesjord en getrokken omdat er ook nog andere klanten wachten.

Voordat ik wegging zij ze dat de gaatjes vrij diep hadden gezeten en dat ik misschien wat last zou krijgen omdat de zenuw bloot had gelegen.

We zijn nu vier dagen verder en ik heb pijn vanaf mijn kaak tot mijn oor en heb moeite met kauwen.

Is dit tandarts geblunder of is dit vrij normaal?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou een andere tandarts kiezen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snel wegwezen daar! Dat je zonder klachten komt en gaatjes hebt dat kan natuurlijk wel.

Antwoorden (4)

Ik heb het ook ooit meegemaakt kreeg een nieuwe tandarts omdat ik ging verhuizen en ineens zag hij een paar gaatjes terwijl ik elk half jaar trouw naar mijn oude tandarts ging. Ik voelde me hierbij niet prettig en heb een andere tandarts gezocht. Deze zag dat er alleen maar 1 vulling moest worden vernieuwd. Heb jij het idee dat deze tandarts wat aan zat te klungelen zou ik zeker een klacht indienen bij NMT
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aanvulling op Kathlyn voor het geval reistebrein je link niet kan openen.
NMT-klachtenregeling
Als u besluit uw probleem per brief aan de NMT voor te leggen, kunt u gebruik maken van de NMT-klachtenregeling, mits de tandarts lid is van de NMT en bij de NMT-klachtenregeling is aangesloten. Die regeling voldoet aan de eisen die de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector aan iedere zorgverlener stelt. De regeling biedt twee mogelijkheden. De NMT kan namelijk:
een bemiddelende rol spelen;
overgaan tot formele behandeling van uw klacht, resulterend in een uitspraak
Ik krijg toch sterk de indruk, dat er vooral gezorgd is voor een flink inkomen!!
Alleen niet voor die van jou maar die van haar.
Wat een geklungel zeg!
Wat wel mogelijk is, dat na het uitboren van de gaatjes( die er hopelijk ook zaten) je enige dagen pijn hebt, die je er voor niet had.
Zou morgen snel terug gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou er geen vertrouwen meer in hebben, zou een second opinion aanvragen bij een andere tandarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou zeker, dit klopt van geen kanten!!
Nee dit is zeker NIET normaal,dit is pure slordigheid en zoals je zelf zegt ge-blunder van deze "tandarts" ik kan het niet eens een arts noemen!!
Ik zou ook zeker niet terug gaan.
Kun je nog terecht bij je vorige tandarts dan zou je kunnen vragen of je nog een keer mag komen!
Als dit niet kan vraag dan aan je vrienden/kennissen in de buurt of zij een goede arts kennen en of ze voor jou willen vragen of jij nog als patiënt mag komen,veel tandartsen nemen geen nieuwe patiënten meer aan omdat ze vol zitten maar op deze manier lukt het vaak wel.

Ik wens je heel veel sterkte!
Groet vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit lijkt me niet normaal. Ik adviseer je om morgen contact op te nemen met je tandarts. Vandaag goed in de gaten houden of de pijn niet erger wordt of dat je koorts ontwikkelt. Het komt nog wel eens voor dat mensen een infectie ontwikkelen ONDER de vulling omdat er niet steriel is gewerkt. Zodra pijn toeneemt of alles in je hoofd gaat kloppen: naar een dienstdoende tandarts en dan vooral NIET wachten tot morgen. Je tandarts heeft een telefoonnummer voor spoedgevallen (als het goed is geregeld)....