Hoe gebruik ik 'mondspoelspul' ?

Omdat ik het op de verpakking nergens kan vinden…:
- Hoe gebruik je mondspoelspul (bijv. theramed):
verdund in water? Puur? Op de tandenborstel en dan
poetsen?
- Kun je het na het spoelen doorslikken of niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie bovenstaande antwoorden, ik wou er nog even aan toevoegen dat mondspoeling niet als plaatsvervanger dient van de tandenborstel. Maar als een extra om je gebit goed schoon te krijgen.

Het beste antwoord

Mondwater gebruik je als volgt: Je doet zo'n 30 ml in een bekertje en spoelt dan ongeveer een minuut, daarna spuug je het uit en spoel je één keer je mond met gewoon water. Dit doe je na het poetsen.

Een advies dat door de tandartsen wordt gegeven is: Mondwater is een middel dat je moet vermijden! Het maakt je gebit vatbaarder voor gaatjes, het droogt je mond uit en het tast je smaak aan, je gaat uit je mond stinken en als je thee, koffie en rode wijn drinkt dan kun je vlekken op je tanden krijgen.
De meeste mondwaters bevatten alcohol, fluoride en een paar andere ingrediënten. Je haalt voldoende fluoride uit het normaal poetsen en je gebit wordt schoner door te flossen, dan door het gebruik van mondwater.
Als je elke dag 2 maal poetst gedurende 2 minuten, neemt je gebit voldoende fluoride op om sterk te blijven. Je hoeft maar één maal per dag te flossen. Dat is voldoende. Gebruik alleen mondwater als je huisdokter of tandarts dit voorschrijft en gebruik dan alleen het mondwater dat zij voorschrijven.
Het beste wat jij kunt doen voor je gebit is: poetsen, flossen en het mondwater weggooien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

in het dopje gieten in je mond doen, een minuutje door je mond laten gaan een beetje gorgelen, uitspugen en klaar!
eventueel naspoelen met water

Toegevoegd na 3 minuten:
en dus NIET doorslikken!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar op de Theramed die ik onlangs kocht staat: "2 in 1 Toothpaste + Mouthwash (tandpasta + mondspoeling). Ook dan niet doorslikken?
Een slok nemen en dan goed je mond spoelen.

Laat het spul goed door heel je mond komen, ook achter je tanden.
En niet te kort.
Op mijn mondspoelspul staat:
Spoel tot 60 seconden met een maatdop onverdund spoelwater.
Dus niet verdunnen.
Niet doorslikken.

Uitspugen en daarna even niets eten en niets drinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar op de Theramed die ik onlangs kocht staat: "2 in 1 Toothpaste + Mouthwash (tandpasta + mondspoeling). Ook dan niet doorslikken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ook dan niet doorslikken.
Je slikt je tandpasta toch ook niet door?