Witte bulten achter op mijn tong? Zie omschrijving..

Ik heb sinds een paar dagen witte bulten achter op mijn tong. Slikken doet pijn en ik heb een raar smaakje in mijn mond. Het zijn geen Aften. Weet iemand wat het is? Is het nodig om naar de huisarts te gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
5.1K

Antwoorden (3)

Dat kan een beginnende keelontsteking zijn.
11 jaar geleden
Ik zou sowieso langs de huisarts gaan als je het niet eerder hebt gehad en niet weet hoe het komt/wat het is. Wellicht is het verbrand, maar vanaf hier valt moeilijk te oordelen hoe het precies komt. Een huisarts kan het zien en er een veel betere diagnose op loslaten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan 2 dingen zijn:
1: fruit tekort.
2: een ontsteking die zich uitbreid over de tong, een bacteriële infectie dus, waar je antibiotica tegen kunt krijgen.

Voor alle zekerheid even nalaten kijken.
Beterschap.