Hoe merk je dat een kies nog een melk kies is?

Volgens mij moet ik nog 4 kiezen wisselen maar echt zeker weet ik niet want het kan ook een verstandkies zijn die wat losjes zit. Als je vanaf het begin het rijtje af gaat dus eerst snijtand, snijtand,hoektand, kies,kies en dan zit hij daar. Moet ik die dan nog wisselen ? Hij voelt ook anders aan dan bij mijn gewisselde kiezen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
9.1K

Antwoorden (3)

Je bent nog te jong voor verstandskiezen en eigenlijk te oud voor melktandjes.
Aan melktanden zitten overigen geen wortels. Ook aan de kiezen niet.
Breng eens een bezoekje aan je tandarts of mondhygiëniste. Zij kunnal jouw vragen beantwoorden. Tegenwoordig zijn er geen geldige smoesjes om niet te gaan!

Toegevoegd na 23 minuten:
*kunnen al jouw vragen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sorry maar ik ben ook 13 en heb ook nog melktanden, dat hangt gewoon af van de soort tanden dat je hebt: harde, teer
Je melk tanden en kiezen zijn kleiner en brozer dan volwassen tanden. Het kan wel zijn dat je een verstandkies helemaal achter in je mond voelt komen. Het duurt alleen jaren voordat hij echt helemaal door komt.
Als ik het met je mee denk is dat nog een gewone kies die door komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat je gewoon eens naar de tandarts moet gaan om een foto te trekken en dan kan je zien aan de wortel of het nog melktanden zijn of niet.