Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bestaan er twee soorten parodontax?

Op aanraden van de tandarts ben ik overgeschakeld op parodontax. Ik kocht een tube bij Kruitvat, omdat ik het er meestal toch redelijk vind qua prijs. Daar betaalde ik meer dan 4 € wat ik erg veel vond, maar ik dacht dat dit de prijs was. Het is een tube die je rechtop kan zetten, dus die terugveert en met een stop die onderaan op het tablet wordt gezet.
Nu ging ik in het warenhuis kijken hoeveel die tandpasta daar wel niet kostte, omdat ik ervan uitging dat het daar wellicht nog duurder zou zijn. Tot mijn grote verbazing stelde ik vast dat de tandpasta er verkocht werd voor 2,60€. Het was wel een "gewone" tube, maar dan kan het verschil toch niet verklaren?
Het is exact dezelfde tandpasta voor het overige, dus de rode versie. Bestaan er misschien toch 2 soorten van dezelfde parodontax?

Toegevoegd na 3 minuten:
ik weet dat er vier soorten bestaan, maar hier gaat het dus over dezelfde soort (met fluor, rode banner). alleen de tube verschilt.

Toegevoegd na 31 minuten:
de correct vraag is dus : bestaan er twee soorten RODE parodontax

12 jaar geleden
in: Gebit
3.3K
Amadea
12 jaar geleden
Komt dat verschil wellicht door het wel dan niet bevatten van pepermunt? Mensen die homeopathische medicijnen slikken moeten namelijk pepermuntvrije tandpasta gebruiken, en die is duurder.
liveisgreat
12 jaar geleden
nee, de samenstelling is exact hetzelfde. raar he. Nu vroeg ik me af of het bij Kruidvat misschien geen Nederlandse prijs is, dus of het in Nederland misschien niet duurder is om paradontax te kopen dan in België...Want Kruidvat is toch Nederlands dacht ik...?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je vertelt over die dop herken ik niet. Werk zelf bij Kruidvat , maar onze tubes hebben " normale " dop erop.
liveisgreat
12 jaar geleden
bij ons (in mijn stad in België) zijn het tubes die rechtop kunnen staan. de "dop" is natuurlijk normaal, maar je kan de tube dus op de dop zetten. Dat kan je niet bij klassieke tandpastatubes.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, er zijn vier verschillende soorten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
bedankt iHave, maar het gaat dus over de tweede soort van bovenaan, de rode...Het is exact dezelfde tandpasta met andere woorden in beide verkoopplaatsen.
Ik heb hetzelfde soort tandenpasta gebruikt. Er bestaan talloze soorten PARODONTAX ( en zelfs de inhouden hebben diverse kleuren ) en U heeft de prijsverschillen reeds ontdekt. Goedkoopste alternatief bij JUMBO. Daar kan je deze ook onder de naam SENSODYNE kopen. Er bestaat een bijzonder groot prijsverschil (in procenten en in Euro''s) tussen de diverse tubes. Maar reken a.u.b. altijd terug naar zelfde inhouden. Dus als in de ene tube 45 ml zit en de andere 90 ml, dan dient u de prijs van de eerste tube 2x te nemen in uw prijsvergelijk.

Ter informatie : Bij de ACTA werd mij medegedeeld, dat ik van Parodontax kon afstappen. Men heeft alleen een tandenpasta nodig waarin FLUOR(IDE) zit. Dus ben ik na jaren en jaren poetsen met dure Parodontaxen op de normale minder dure tandpasta teruggekeerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Af en toe verandert men de verpakking van een product en omdat de winkel van de oude verpakking af wil doen ze dit vaak in de aanbieding. Misschien is dit bij jouw tweede tube ook het geval. Kijk eens bij winkels als de op=op shop, voordeelhal of de action. Die hebben vaak 'oude' verpakkingen voor minder geld, terwijl het product wat er in zit hetzelfde is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
mijn zus zegt dat het vroeger allemaal in die "goedkope" verpakking zat, zij had nog nooit gekocht bij Kruidvat en schrok ook van de prijs daar. Zeker bij Kruidvat vond ze dat raar (net zoals ik), is toch meestal zeer okee qua prijs.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding