kunnen tandartsen zien als je rookt?

hee, ik heb gehoord dat als je over je longen hebt gerookt tandartsen dat zien vanwege het felle licht ofzo... ten 1e klopt dat? ten 2e wat kan je eraan doen behalven niet te gaan roken? alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
33.2K

Antwoorden (7)

Je kan aan de tanden een verkleuring zien. Normaal gesproken krijg je een vraag over je eet enrook gedrag. Dus ze zien de verkleuring. Ze kunnen niet met zekerheid zeggen wat de verkleuring veroorzaakt.

Waaarom maak je je overigens zorgen over de mening van de tandarts?

Toegevoegd na 10 minuten:
Als jij rookt; Je ouders het niet goed vinden en je het belangrijk vind wat jouw ouders vinden moet je dus gewoon niet roken. Is nog gezonder ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als jij 18+ mag de tandarts niet jouw status bespreken met je vader. Als je rookt kan je dit aan veel dingen zien. Kleding stinkt. tanden zijn geel maar ook je vingertoppen zijn geel.

smile tandpoeder werkt tegen oa tegen rokers tanden. Te koop bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal je vertellen, als je goed poetst,
en ik bedoel echt goed poetsen,
dan ziet de tandarts dat niet hoor.
Wat hij wel merkt, is als je van de zenuwen
een sigaret rookt voor je naar binnen gaat,
dat ruikt hij.
Ik woon tegen over een tandarts, en als e
kijkt hoeveel mensen gauw nog een peuk
opsteken voor ze naar binnen gaan, kijk
en dat vind ik nou smerig, als zo.n man
in je mond zit te peuteren.
12 jaar geleden
ik weet niet hoe oud je bent, maar als ik je zo hoor ben je nog erg jong. Waarschijnlijk ben je dan bang voor de reactie van je ouders, of de tandarts dit dan doorgeeft aan hen. Als je stiekem rookt dan is dat , afgezien van het feit dat het natuurlijk slecht is voor je gezondheid, ook niet goed voor je geestelijk welzijn. Je kunt er beter open over zijn, dat scheelt je zenuwen en angsten van het verbergen. Het zal je opluchten en het zal je ook meer zelfvertrouwen geven om er eerlijk voor uit te komen.
Ik denk trouwens niet dat de tandarts een klikspaan is, want hij heeft medisch geheimhoudingsplicht.
12 jaar geleden
Ja, de tandarts kan zien over er verkleuring is aan de tanden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit merken ze op, ik werk zelf bij een tandarts en zei ziet het altijd meteen aan de verkleuring van de tanden. De meeste rokers knarsentanden ook volgens haar, hier aan zegt ze ook dat zei het ziet. Maar of dit laatste echt het geval is twijfel ik zelf over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
En als je vaped zien ze dat dan
Nee joh,dat hoeft niet persé. De aanslag die er zit kan net zo goed van iets anders zijn zoals koffie,thee ed. De tandarts ziet echt niet wat de oorzaak is van de aanslag/verkleuring op je gebit.