geeft bloem aanslag op je tanden?

mijn beugel is er net twee tot drie uur geleden uitgegaan en onder de slotjes zitten allemaal witte vlekken onder, en ik heb gelezen dat het helpt om met bakpoeder te poetsen om je tanden witter te maken maar ik heb het met bloem geprobeerd en dat hielp ook, nu is mijn vraag geeft bloem aanslag op je tanden, ander kan ik elke avond mijn tanden poetsen met bloem.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
2.8K

Antwoorden (4)

Dat er onder jou slotjes (plaatjes neem ik aan.) witte vlekken zitten is niet zo raar. Je hebt gedurende een lange tijd een beugel gehad, en alles onder deze plaatjes kon niet worden aangetast en verkleurde dus niet. Hierdoor komt het kleurverschil.

Plak maar eens een stuk muur af met dik papier, smijt er dan een emmer verf tegenaan (andere kleur dan de muur) en haal het papier er weer vanaf. Waarschijnlijk is de kleur onder het papier nog de oude

Toegevoegd na 27 minuten:
Ik denk dat je niet per se met bloem of bakpoeder hoeft te poetsen. Na verloop van tijd zal dit wel weer gelijk worden. Bloem zal net als gewoon "eten" heus wel aanslag geven. Ik raad je dus aan, mocht je toch met bloem willen poetsen, 45 minuten daarna nog een keer te poetsen met tandpasta.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
En het antwoord op de vraag is? Lees niks over bloem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ritsuka: 6 regels van onder kun je over bloem lezen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Dat is pas een half uur later toegevoegd, na mijn opmerking
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Martine; zie Ritsuka
@Ritsuke; klopt. Jou reactie kwam eerst, toen mijn aanpassing. Je reactie was ook meer dan terecht.
poetsen met bloem of bakpoeder kan geen kwaad, maar beter is het om met fluorpasta te poetsen. Of doe dat daarna. Een whitening pasta kan ook helpen.

Toen mijn beugel eruit ging zijn mijn tanden gepolijst, er waren geen vlekjes te zien.
Misschien kun je je tandarts vragen, of anders een mondhygiëniste om dat bij je te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dit is niet verstandig. Ga even mij je tandarts/ortho langs om te vragen wat je het best kunt doen. Vaak kan hij eventuele aanslag makkelijk in enkele minuten verwijderen zonder dat je er iets van voelt. Dit is overigens heel normaal. Je kunt natuurlijk ook gewoon door eten en het andere deel ook laten beslaan, al denk ik dat je beter even langs je tandarts kunt gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was zou ik een afspraak maken bij de tandarts, hij kan je tanden voor je polijsten en heeft daarvoor ook speciale polijstpasta. Je tanden poetsen met bloem is geen goed idee..