Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het normaal dat je beugel slotjes soms tegen je tandvlees plakken?

ik heb sinds 3 dagen ook slotjes op mijn achterste kiezen ik had al slotjes sind de zomervakantie.Maar nu ook op mijn achterste kiezen en een slotje doet nu mega veel pijn het zit een soort van tegen mijn tandvlees moet ik een afspraak maken of is dit normaal?En kan het tandvlees hierdoor ontstoken raken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Als ik jou was zou ik naar de tandarts gaan want dat hoort niet. Ik kan het weten want ik had ook een beugel en ik had dat ook en toen ben ik terug naar de tandarts gegaan en hij heeft er iets aan gedaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat het draadje niet helemaal goed is afgeknipt. Dan zou ik terug naar de ortho gaan. Als het goed is heb je wax meegekregen, die kun je er tijdelijk opplakken!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ontstoken zal je tandvlees niet snel raken, behalve als je daar normaal gesproken ook last van hebt.

Een beetje pijn hoort erbij, maar mega veel pijn is niet normaal, er zal iets verkeerd zitten of los zijn gegaan of je hebt op iets hards gebeten of .. ?

Als het niet te ver weg is zou ik meteen langsgaan, als je geluk hebt mag je tussendoor en anders kan je daar meteen een afspraak maken.

Zelf heb ik ruim 2 1/2 jaar slotjes gehad.
Zelfs wel eens zelf de draad doorgeknipt met een kniptang omdat ie helemaal los was gegaan en in mijn wang stak. Normaal ga je dan natuurlijk meteen naar de orthodontist maar het was 's avonds in het weekend. Hij vond het niet eens erg, maar ik raad je nu niet aan om zelf aan de gang te gaan hoor. :-P Dit is alleen om aan te geven dat het allemaal niet zo snel fout gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook een beugel , het is in het begin heel normaal , je kunt er bijvoorbeeld wax op doen dat is te koop bij de apotheek. Als het te lang duurt moet je je afvragen of het normaal is .

sterkte er mee

joanne
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is heel normaal want jou gebit vindt dat zie beugel er niet hoort te zitten en daarom zal hij er alles aan doen om het eruit te krijgen ik zou dit bespreken met je orto
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding