Help, kan iemand mij zeggen wat ik tegen vreselijke beugelpijn kan doen???

Ik heb al iets van 3 maanden mijn plaatjes beugel boven en onder. Ze hebben mij een dikkere draad gegeven en heb nu verschrikkelijke pijn het trekt en duwt. Ik heb al een paracetemol gehad maar werd niet veel beter. Wat helpt er tegen?... Please heb zo'n pijn!!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
44K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt dat jullie me helpen de orthonontist heeft ook de draad achter door niet ver genoeg afgeknipt waardoor dat in mijn wang prikt en ook pijn doet maar buiten dat doet t gewoon veel pijn. En inderdaad ik kan niets hard eten aaaaahhhh zo irritant nogmaals bedankt voor jullie hulp en uitleg xx

Het beste antwoord

ik heb zelf 3 jaar een beugel gehad..
wat ik heel erg goed vond helpen was afleiding(vooral filmkijken hielp heel goed)
bij mij deed eten ook erg pijn dus at ik alleen maar vloeibare producten.
denk er ook aan dat na de pijn je mooier word.
dat motiveerde mij ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Ik ben meteen een leuke film gaan kijken met mijn zus en hebben kunnen lachen en heb niet aan de pijn gedacht. De pijn is na 3/4 dagen minder geworden en kan nu weer harde dingen eten! heel erg bedankt XXX Emke

Andere antwoorden (8)

Je kan iets sterkers proberen zoals Ibuprofen. Maar je hebt net paracetamol op, dus ik zou wel een paar uur wachten. Was deze pijn vooraf door je tandarts voorspeld? Want als het echt zo heftig is zou ik even contact met hem opnemen want misschien zit er wel iets niet goed?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ortho bellen is het beste wat je kan doen! Misschien hebben hun een middeltje of hebben hun misschien iets verkeerd gedaan. Maar het hoort er wel een beetje bij. Ik heb het ook als hij net aangedraaid is alleen niet heel erg pijn. Hoop dat het over gaat, veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er niet veel aan doen. Het is gewoon wennen, je hebt nu een dikkere draad, voor je tanden moeten wennen om dat. Want opeens krijgen ze een dikkere draad. Ik heb toen ik mijn beugel kreeg een soort van gummetjes gehad, beetje wit en als je pijn hebt kan je die der op plakken, ik weet niet wat voor beugel je hebt . Volgens mij is die gum alleen voor slotjes maar als je die gum hebt plak het er op (op je slotjes , als je die hebt). Het vermindert de pijn wel een beetje, sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is was voor als je wangen/lippen kapot gaan, dat helpt niet tegen dit
ik heb de beugel nu ongeveer een jaar.....en ik heb net een dikkere draad gekregen (de dikste) en dat is echt echt pijnlijk.. de eerste keer dat ik pijn had nam ik paracetamol maar dat hielp niet echt!! wat wel helpt is thee neem er een grootte slok van en laat het even in je zitten en dan weg slikken. de warme thee doet je ijzer van de beugel iets verzachten. als je geen thee lust dan moet je even doorzetten ik zelf lust ook geen thee en elke keer als ik van de ortho kom dan neem ik een glas thee en als je dat even 2 keer een glas doet dan is de pijn zo voorbij..

xxxpinkberry
en suc6 met jullie pijn en als je een beugel krijgt dan moet je je er niet voor schamen want iedereen heeft nu zo'n beugel en het doet geen pijn als ze hem zetten....daarna doet het wel pijn en een leuke kleur elastiekjes kiezen hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paracetamol, Ibuprofen, Naproxen, Finimal, APC. Gewoonlijke pijnstillers, bij hevige pijn even langs je huisarts om sterkere Ibuprofen te halen of Naproxen. Het beste is om ook gewoon lekker vroeg te gaan slapen. Succes. x Marie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veel afleiding zorgt ervoor dat je je niet meer concentreert op de pijn maar op de activiteit die je aan het doen bent en na een paar dagen wordt de pijn vanzelf minder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik heb sins gister ook een niet draadje, bij mij helpt is afleiding bijvoorbeeld: naar buiten, praten met iemand of een film kijken. veel suc6 xxx
Ik heb nu n paar maanden een slotjes beugel heb vandaag een kleur + nieuw draadje + elastiekjes gekregen heb dr nu veel last van maar zelf helpt tv kijken & op een kussen of met je kin op de bank dan moet je wel zo blijven liggen anders word het erger oh ja denk vooral nie aan pijn
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hoi! Vervelend!
Heb het zelf ook en wat ik vaak doe is keukenrol oprollen het onder de kraan doen en het reepje in de vriezer leggen 15 minuutjes later is het al een beetje bevroren
Doe dat dan tegen de pijnlijke plekken aan.
Werkt bij mij best wel