Wat moet er gebeuren als een hartpatient ernstige kiespijn heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
5.3K

Antwoorden (4)

Naar de tandarts. Er is dan vast iets met zijn gebit aan de hand. Dat het een hartpatiënt is maakt dan niks uit, tenzij diegene bloedverdunners gebruikt, dan moet van tevoren even besproken worden of die gestopt moeten worden (tijdelijk).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zou daar erg aan zijn dan?
Steenuiltje
12 jaar geleden
Tsja Zohra, dit is wel een juist antwoord van Roland1995 op je vraag. Als iemand namelijk kiespijn heeft, wil helemaal niet zeggen dat die kies per definitie getrokken moet worden. Je kunt beter je vraag anders stellen: Wat voor maatregelen moeten er genomen worden als een hartpatient een kies laat trekken? In dat geval zou het logisch zijn dat de persoon in kwestie eerst antibiotica krijgt alvorens hij/zij de kies laat trekken om infecties te voorkomen die een ongunstige invloed op zijn/ haar hartkwaal kunnen hebben. Alles gaat natuurlijk in overleg met de behandelend cardioloog.
Je zult je moeten laten behandelen bij de tandarts. Voor sommige hartpatienten is een ontsteking of infectie in het lichaam risicovol. Je loopt dan de kans om een ontsteking aan je hart (Endocarditis) te krijgen, en dat is levensbedreigend. Dus niet afwachten. Er zijn voldoende manieren om, ondanks je hartklachten zonder al te veel bijzonderheden een behandeling te ondergaan. Dit kan veel problemen voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet er iets gebeuren aan zijn kies...( De vraag komt op mij over als de categorie "dokter, als ik hier druk heb ik daar pijn"... Wat bedoel je precies met je vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hartpatiënt met kiespijn kan het beste gewoon naar de tandarts gaan. Het is wel belangrijk om de tandarts te informeren over de aard van de hartklachten en over medicijngebruik. Als het om ritmestoornissen gaat dan kan het gebruik van verdoving met adrenaline problemen geven.