dubbele rij tanden bij mijn dochter van 7, en nu?

Mijn dochter van 7 heeft haar bovenste melktanden nog, maar haar grote mensentanden zijn er ook al door .Die dreigen nu naar voren te groeien omdat ze geen plaats hebben naar beneden verder te groeien.. Onze tandarts wil het afwachten omdat ze aan wisselen toe is en het dat vanzelf goed komt. Iemand ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
6K
Kimath
12 jaar geleden
ik had dit met een hoektand, die begon schuinboven de melktand te groeien en drukte alles een beetje scheef. Uiteindelijk is het toen met een beugel opgelost, om de tand tussen de rest in te trekken.

Het beste antwoord

niet echt een antwoord wat je zoekt, maar je kan de vraag ook stellen op tandarts.nl Op dat forum geven geven tandartsen en mondhygienistes gratis advies, zelf heb ik daar ook weleens een vraag gesteld om een advies van een tandarts te checken ( wat toen klopte overigens )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kan ik verder mee, want om zelf bij een andere tandarts langs te gaan met mijn dochter, is niet zo eenvoudig. ( druk mevrouw, geen plaats mevrouw, enz).
Dankjewel!

Andere antwoorden (4)

Vraag een seconde opinion bij een ander
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tanden kunnen inderdaad scheef groeien. En dit kan worden opgelost door een beugel. Maar ik zou bij een andere tandarts vragen wat hij vindt en anders kan je zelf altijd zeggen (wat wellicht geen leuke ervaring is) om alle melktanden te laten trekken. Een beugel hebben de meeste namelijk liever niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onze tandarts heeft de extra tanden van mijn dochter gewoon getrokken de melktanden zitten toch al een beetje los rond die leeftijd en het is niet slim ze te laten zitten omdat de rest dan inderdaad scheef gaat groeien. het is alleen niet zo leuk en kan ook zorgen dat je kind een hekel aan de tandarts krijgt. overleg het met je dochter en vertel haar dat het niet zo leuk is als ze ze gaan trekken en dat het ook een beetje pijn kan doen. ik zou zeker niet te lag te wachten met trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen ervaring met een dubbele rij tanden, maar ik had een keer dat mijn melktand zichzelf uiteindelijk had uitgehold omdat hij er eruit moest (zei de tandarts) toen heb ik heb er zelf uitgetrokken en dat ging heel makkelijk. En waarschijnlijk zitten de tanden van je dochter nu best los (denk ik)