Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een bbb hebt (buite boord beugel) en je moet hem 16 uur in ( net als ik). Maar je tanden hebben geen een nut om te werken

Wat is het probleem met die bbb?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
828
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik heb die bbb al 5/6 maanden (op 6 Februari) en ze gaan niet echt recht staan
Kimath
13 jaar geleden
Als je het idee hebt dat het niet werkt, moet je dit aan je orthodontist doorgeven. Mogelijk moet je beugel meer bijgesteld worden.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Een bbb is om je kiezen naar achteren te duwen zidat er meer ruimte tussen je kiezen komt.
Hierna kunnen ze alles makkelijker recht zetten.
Waarschijnlijk moet je hierna ook een plaatjes beugel krijgen.

Ik spreek uit eigen ervaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je tanden verbeteren zich in een langzame processie.


Toegevoegd na 2 minuten:

Je moet die bbb
(buiten-boord-beugel) misschien een paar gaatjes verstellen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of hij staat niet strak of ze gaan gewoon heel langzaam
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alle beugels zijn bedoeld om je tanden recht te zetten. Deze beugel wordt gebruikt om ruimte te creëren en om de positie van de boven- en onderkaak goed op elkaar af te stemmen. Je voortanden zullen er bijv. niet rechter van gaan staan.

Slotjes/plakkertjes op je tanden zijn er bijv. wel voor bedoeld om je tanden recht en tegen elkaar te zetten.

Stel je vraag ook eens aan je orthodontist, dan kunnen ze het uitleggen i.v.m. jouw persoonlijke situatie.

SUucces houd vol, het is echt de moeite waard!!! Al zie je soms na lange tijd resultaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding