Krijg je een andere vorm van gezicht met een kunstgebit?

En gaat mensen dit echt opvallen of lijkt het toch wel natuurlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
10.2K

Het beste antwoord

Vroeger kwam het vaker voor dat een gezicht er ècht anders uitzag na het aanmeten van een kunstgebit.
Tegenwoordig is men zo kundig daarin en wordt het zo mooi afgewerkt dat je daar niet bang voor hoeft te zijn. Je eigen kleur en je eigen tandenvorm worden zo nauwkeurig mogelijk benaderd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Denk t niet, dat gebit wordt gemaakt voor jou mond, zodat het goed past, net zoals een beugel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt geen ander vorm, wel moet je gezicht eraan wennen, dus staat je gezicht de eerste paar weken raar. Mijn moeder kreeg een nieuwe kunstgebit en hierdoor moesten de spieren in haar gezicht weer werken, na een week of 2 stond haar gezicht weer op normaal. Weet niet of dit bij iedereen zo is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder gebit gaan je lippen wat naar binnen vallen.. Met gebit zal het er " normaler" uitzien :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt heel natuurlijk. Als iemand jaren zonder tanden heeft rondgelopen dan zie je wel verschil, een béter verschil. Geen naar binnen gevallen lippen en ingevallen mond.
De tanden in het kunstgebit worden recht geplaatst en vaak wordt ook de kleur aangepast. Kaarsrechte, spierwitte tanden bij een 76 jarige oogt wat vreemd, dus sommige tandartsen zetten de tanden er niet kaarsrecht in maar kiezen voor een wat natuurlijker look.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan inderdaad wat opvallen dat de vorm ietsjes anders wordt of dat mensen zien dat er andere tanden in zitten. Dat went echter voor jezelf en anderen heel snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan altijd als je dat wilt maar ze gaan het eerst in was passen zodat ze er wat bij kunnen don of afhalen zodat het precies bij de vorm van je gezicht past. Je kan ook een oude foto van vroeger mee nemen dan zien ze hoe de natuurlijke stand enz was