als je de hele dag niet middageet en ontbijt hoeveel val je dan af?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is niet perse zo dat als je een maaltijd overslaat dat je dan automatisch afvalt. Je zendt je lichaam dan namelijk het signaal dat je op rantsoen moet (spaarstand zeg maar) waardoor je lichaam juist alles wat je WEL binnen krijgt direct als (vet)reserves opslaat. Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag en zou je dus juist niet over moeten slaan. Als je wilt afvallen kan je beter gezonder (veel groente en fruit) eten en meer bewegen. Maar wel regelmatig eten en niet maaltijden overslaan! Succes! Toegevoegd na 2 minuten: Maar om direct antwoord op je vraag te geven: het ligt eraan hoe je gebouwd bent, hoe oud je bent etc. Overigens ook hoe lang je dit doet (aantal dagen). Als je dit slechts 1 dag doet zal dat niet veel zoden aan de dijk zetten. Zodra je dan weer begint met 'normaal' eten komt het er weer aan. Het is in ieder geval niet een erg goede methode om (blijvend) af te vallen...

Te veel, ook absoluut NIET doen, dit is echt heel erg slecht.

In het begin veel, maar als je na een tijdje weer normaal eet, kom je veel meer aan, want je lichaam gaat opeens alles opslaan als reserve voor slechtere tijden. Je valt pas af als je lichaam verzadigd is. Voldoende eten, meer malen per dag (liefst 6 eetmomenten) en dit een beetje in balans houden. Dus niet snoepen, maar als je het toch een keer doet, volgende dag iets minder eten. En blijf water drinken.

Als je niet ontbijt val je waarschijnlijk nauwelijks af - je ontbijt is juist ook nodig om je stofwisseling weer aan de gang te krijgen (even geheel los van dat een ontbijt domweg noodzakelijk is). Lunch en diner zijn ook nodig, maar minder essentieel. Het gezegde 'ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een bedelaar' (of varianten daarop) komt daar vandaan. Niet eten is het stomste wat je kunt doen. Je komt voedingsstoffen te kort, en je maakt de kans alleen maar groter dat je gaat snaaien. Zorg voor een verantwoord eetpatroon: een goed ontbijt, een redelijke lunch, een licht diner, met als tussendoortjes dingen als een appel of een Ligakoek, of een speculaasje, en zorg voor meer beweging. Dat is de enige echte gezonde manier om af te vallen.

Grote kans dat je juist niet afvalt. Vaak is het zo dat door het overslaan van maaltijden je lichaam onvoldoende wordt gestimuleerd om te gaan verbranden en je verteringssysteem onvoldoende in werking wordt gezet. Hierdoor verbruik je minder energie. Door het overslaan van maaltijden loop je het risico om later op de dag ongezonder en meer te gaan eten dan je van plan was. Dat kan betekenen dat je die dag ondanks het missen van maaltijden toch een hogere energie-inname hebt. Bovendien pleeg je roofbouw op je lichaam door maaltijden over te slaan. Je kunt dan vaak niet goed functioneren. Het wordt moeilijk om je werk goed te doen of om op school te leren. Pas na een gezonde maaltijd kan je geconcentreerd bezig zijn.

hoeveel je dan afvalt is voor iedereen verschillend.de één verliest sneller gewicht dan de ander. tip: sla geen maaltijden over,eet gezond,snoep minder of niet. en beweeg meer,weeg je 1x in de week maar sla zeker geen maaltijden over.het onrbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag.

Je hebt de hele dag honger dus je zult dit gaan compenseren door 's avonds meer te eten en onbewust meer te gaan snacken. De kunst van het afvallen is kiezen van goede producten en het eten goed te verspreiden over de hele dag. Als je het eten netjes verspreid zul je minder snel honger hebben en heeft je lichaam precies genoeg om te verwerken.

hoe snel je afvalt, hoe extra ze sneller terug komen. Toegevoegd na 10 minuten: ow nog een tip: (ik weet niet dat je van plan bent om af te vallen maar ja) Als je afvallen wilt, moet je niet gelijk beginnen met dingetjes die niet zo veel calorieen bevatten. Ook natuurlijk niet andersom. Tenminste eerst kan je beginnen met al die onbelangrijke en ongezonde dingen wegstrepen van je maaltijden en van je tussendoortjes. Daarna advies ik je als je dat kan mijn eigen formule. Ik heb binnen een maand 4 kilo afgevallen en dat is de allerbeste. Want je mag alleen maar maksimaal 4 kilo afvallen per maand. Eet 's ochtends goed. eet per dag twee verschillende fruit (geen banaan) en een half uurtje eerder dit coctail opdrinken. (het smaakt niet maar het werkt wel) deen glasje warm water, vier theelepel appelazijn en twee theelepels honing. met kleine slokjes opdrinken. dit versnelt het spijsverteringsstelsel en als je dit regelmaatig doet kan je de uitslag na een maand al zien. Succes.

Ik denk dat men moet eten naar wat men nodig heeft op een dag en er niet teveel mee bezig zijn.

Hongeren, op wat voor manier dan ook, is de slechtst denkbare manier om af te vallen. Je lichaam reageert op een tekort aan voedsel door op de spaarstand te gaan draaien waardoor binnengekomen calorieën zoveel mogelijk opgeslagen worden in plaats van verbrand, in de vorm van lichaamsvet als voorraad voor nog slechtere tijden. Juist als je af wilt vallen en minder gaat eten is het heel belangrijk om die spaarstand te vermijden. Dat doe je niet door minder maaltijden maar liever meer kleinere, om de verbranding van het lichaam op gang te houden. Veel deelnemers aan de ramadan blijken na die vastenmaand aangekomen te zijn. Daar speelt bovenstaand fenomeen een belangrijke rol bij maar het lekkere eten, zeker zoetigheid, versterkt dat nog eens. Vooral geraffineerde koolhydraten, zoals suikers, worden heel makkelijk in lichaamsvet omgezet.

als je daar al van afvalt, dan is dat zo weinig, dat het de moeite niet waarde is.

ik weet niet hoe oud je bent maar als je nog in de groei bent moet je zo wie zo normaal eten ,dus tenminste drie maaltijden per dag.ik snap ook niet waarom je het ontbijt en de lunch over wilt slaan om af te vallen.ten eerste je word zo gammel als de pest als je niks eet ,je word er misselijk van.en als je sàvonds alleen maar eet ga je juist snaaien naar de verkeerde dingen omdat je zo`n honger hebt.het beste is om kleine porties te eten over meerdere delen van de dag,b.v. 5/6 keer per dag.veel drinken en voldoende bewegen.dan gaat de regelmaat van zelf en zal je gewicht verminderen en zo blijven.succes.

Het heeft in ieder geval een slecht effect op je gemoedstoestand. Je lichaam gaat trouwens op de reservestand als je niet eet, dus als je wel weer eet, slaat het lichaam alles op wat het krijgen kan. Je komt er dus van aan!

als je 'sochtends en 'smiddags niet eet gaat je lichaam op den duur over op zijn "overlevingsstand". Dit betekent dat je lichaam dan erg zuinig omgaat met voedsel dat wél binnenkomt. Je eet dan 3 keer minder, maar wat je eet komt twee keer zo hard aan. Afgezien van het feit dat het niet zo goed voor je lichaam is, is het ook gewoon idioot om jezelf te pijnigen door honger te lijden. Als je wilt afvallen, gewoon meer bewegen. Het enige wat je hoeft te doen is meer energie verbranden dan je inneemt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100