Ik eet te weinig calorieën in een cut maakt het uit wat voor eten ik eet als ik te kort kom?

Ik moet 1950 kcal per dag eten maar ik kom steeds niet verder dan 1400/1500 is het dan beter dat ik een extra broodje eet om het aan te vullen of moet het perse “gezond” zijn want ik probeer minder koolhydraten en vetten te eten
Edit: ik fitness 5 keer per week

Ritsuka
2 jaar geleden
Van wie 'moet' je 1950 kcal eten?
Bij een kcal tekort is het vooral belangrijk dat je genoeg eiwitten blijft eten.
tinus1969
2 jaar geleden
Wat is je doel? Afvallen? Aankomen? Spieropbouw?
Vet is minder ongezond dan iha wordtbgedacht.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Het beste is om evenwichtig te eten, zodat je lichaam ook verzadigd is. Denk vooral aan een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels. Koolhydraten rigoureus schrappen niet verstandig en vetten heb je ook nodig maar wel de juiste.

Het beste antwoord

Uiteindelijk bepaal jij hoe jij je cut invult tot die1950kcal. Als je perse gezond een krop sla weg eet tot 1950kcal en daarna onverzadigd bent kan je beter iets pakken wat je lekkerder vind dan een gigantische eetbui krijgen na een paar dagen of elke dag ontevreden in bed liggen. Mss zegt de term if it fits in your macros je iets?
Je zegt minder koolhydraten en vetten te willen eten. Hou je van hartig dan kan je van ei(wit) veel maken zonder dat het barst van kcal. Kipfilet als beleg is ook makkelijk in variatie. Zoet vind ik persoonlijk lastiger. Campina heeft kwark met smaak die goed te doen zijn maar natuurlijk kan je zelf kwark of yogurt een beetje opleuken met een zoetstof of een klein beetje cornflakes. Cutten moet je ook leuk houden, het moet geen beproeving worden