Zijn er manieren om van een opgepropt gevoel af te komen na veel eten?

Zijn er manieren om van een opgepropt gevoel af te komen na veel eten? Als je per ongeluk te veel gegeten hebt en daarna misselijk bent, zijn er manieren om daar vanaf te komen door bijvoorbeeld medicijnen of op andere manieren?

2 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Voor eenmalig gebruik
Rennie Deflatine is speciaal ontwikkeld tegen gasvorming in maag en darmen en verlicht hierdoor snel en effectief een opgeblazen gevoel of winderigheid.

Als je langer last hebt: Iberogast. Het bevat negen geneeskrachtige kruiden, die een vol en opgeblazen gevoel verlichten

Wat mij ook helpt: zoethoutthee van Piramide (of Zonnatura).
.
Tips van Iberogast zelf:
1. Eet mager vlees of vis en vezelrijk voedsel zoals zilvervliesrijst.
2. Drink voldoende water.
3. Regelmatige lichaamsbeweging. Dit kan helpen gas sneller door je lichaam te transporteren en de spijsvertering in zijn geheel te stimuleren.
4. Kauw stevig op je eten. Bij het eten vermengt speeksel met voeding in je mond gedurende het kauwen. Het eten gaat hierdoor gemakkelijker door de slokdarm en de maag. Ook hoeven slokdarm en maag hierdoor geen grote brokken te verwerken, maar slechts kleine hoeveelheden.
5. Eet met regelmaat.
6. Vermijd ‘gas opwekkend’ eten.
7. Eet rustig. Zoals eerder vermeld, kan het vluchtig of gehaast consumeren van je maaltijden leiden tot een overmaat aan lucht in je buik en darmen. Bij snel eten, hapt en slikt men namelijk ook veel lucht in. Neem je tijd als je aan het eten of drinken bent om dit te voorkomen. Ga ook rustig zitten, want dit is beter voor de spijsvertering.
8. Controleer jezelf op eventuele intolerantie voor bepaalde voedingsmiddelen
9. Drink warm water of thee.
https://www.iberogast.nl/maag-darmklachten/10-tips-bij-een-opgeblazen-buik-opgeblazen-gevoel-iberogast
.
P.S. Mensen met een te hoge bloeddruk kunnen beter niet te veel zoethoutpreparaten gebruiken, zoals zoethoutthee.
Toegevoegd op 09 december 2021 07:52: tekst
SimonV
2 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zelf vind ik kamillethee goed helpen om dat volle gevoel kwijt te raken en de darmen te stimuleren het allemaal te verwerken.
. . .
Dit klopt bovendien met de informatie die https://www.apotheek.nl/medicijnen/kamille geeft: Kamille heeft een licht ontspannend effect op maag en darmen. Kamillethee wordt soms gebruikt bij een maag die van streek is. Zoals bij een opgeblazen gevoel en misselijkheid. Het werkt niet bij iedereen, maar bij sommige mensen blijken de klachten af te nemen.
Toegevoegd op 08 december 2021 16:25: tekst