Dat maakt helemaal niks uit. Zolang je maar (gemiddeld) per dag voldoende eiwitten neemt.
100 gram per dag is mooi streven om te starten.

Als je spiermassa op wilt bouwen kan het ook handig zijn om een licht kcal overschot aan te houden, iets meer eten dan je verbruikt dus (iets van 200 kcal is al goed).
2 jaar geleden
SimonV
2 jaar geleden
+ Je leest vaak verschillende dingen; direct na je training, een uur erna, vlak voor het slapen gaan. Maar uit onderzoek van de Journal of the International Society of Sports Nutrition blijkt dat de timing van je eiwitshake weinig tot geen verschil maakt. In plaats van te focussen op tijd, kun je je beter richten op welke soort eiwitten je binnen krijgt.
https://www.fitshape.nl/wat-is-het-beste-moment-om-je-eiwitshake-te-nemen/
Ritsuka
2 jaar geleden
Bedankt voor de aanvulling SimonV
limonadesiroop2016
2 jaar geleden
Moet ik ook een kcal overschot nemen als ik iets overgewicht heb?
Ritsuka
2 jaar geleden
Als jij overgewicht hebt dan zou je graag wat kilo's kwijt willen gok ik?
Dan moet je NIET in een kcal overschot eten. Zorg voor voldoende eiwitten, en vezelrijke groente om een vol gevoel te hebben. Hanteer een kcal tekort van max 500 kcal. Hierdoor kun je geleidelijk afvallen en behoud je je spiermassa. Voor meer advies voor jouw specifieke situatie kun je het beste naar een dietist gaan.