Ik heb een pinda allergie maar met pindakaas niet en stukjes pinda's wel hoe kan dat ja dat raar?

Ja is fout na dat*

1.3K
Amadea
3 jaar geleden
Vermoedelijk heeft het iets met de bewerking ervan te maken. Zo heb ik dat met verse hazelnoten, dan zwelt mijn hele keel op en kan ik bijna niet meer slikken. Maar zijn de noten gebrand en in een product verwerkt, dan doen ze niks meer met mijn keel.
SimonV
3 jaar geleden
Komt vaker voor:
https://www.quora.com/Is-it-possible-to-be-allergic-to-peanuts-but-not-peanut-butter

Antwoorden (1)

Mogelijk heeft dit te maken met de manier waarop pindakaas wordt bereid en de manier waarop de stukjes pinda's in pindakaas wordt verwerkt. Het kan zijn dat het eiwit meer intact blijft bij de stukjes pinda.