Kan je afvallen van Dry January?

Deze maand was ik begonnen met een sapkuur. Het was redelijk vol te houden, waardoor ik misschien nog een verlate Dry January wil meepakken. Dat betekent: vanaf deze week vier weken niet meer aan de alcohol. Zou dat kunnen leiden tot (meer) gewichtsverlies?

3 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
3 jaar geleden
Sapkuur us onzin

Antwoorden (2)

Ja, in ieder geval tijdelijk.
Voedingscoach Jonathan Klaassen: "Als je wilt afvallen, moet je aan het einde van de dag minder calorieën binnenkrijgen. Zo simpel begint het. Daarnaast gaat alcohol vaak gepaard met eten. Als je hebt gedronken ben je eerder geneigd die extra bitterbal te pakken. Als je niet drinkt, dan vallen die calorieën vanzelf al weg.
Alcohol is ongezond. Het is simpelweg een giftige stof. En vergeleken met andere voedingsstoffen zitten er in alcohol relatief veel calorieën".
SimonV
3 jaar geleden
Het zou kunnen, maar dat is niet alleen afhankelijk van alcohol. Sapkuur: vergeet niet dat sap ook calorieën bevat. Alcohol levert ongeveer 7 k- calorieën per gram en suiker 4.
De meeste alcoholische dranken bevatten naast de alcohol ook nog suikers
Toegevoegd op 19 januari 2021 10:22: tekst