Kan ik afvallen door minder snaaien?

Ik ben een meisje van 16 en ik wil graag 5 tot 10 kilo afvallen. Ik ben 1,70 m en weeg 70 kilo. Nu vroeg ik me af Kan je afvallen door tussendoortjes als chips koekjes ijs en al dat soort extra suikers niet meer te nemen maar verder wel gewoon brood en rijst enzo eten? (Gezond beleg natuurlijk). Verder beweeg ik sowieso genoeg maar ben benieuwd of het zo der echt dieet gaat lukken. Alvast bedankt

1.9K
TurfGraver
3 jaar geleden
Dat is beste manier. Ga er voor.
Antoni
3 jaar geleden
In plaats van de tussendoortjes als chips, koekjes, ijs, enzovoort, kan je bijvoorbeeld fruit eten, of dingen als stukjes komkommer.
BonBonvanJohn
3 jaar geleden
Die extra suikers is inderdaad wat het meeste aantikt. In het begin gaat het nog langzaam maar hoe langer je het vol houdt hoe sneller het gaat. Maar kijk uit met een terugval, het komt er ook net zo hard weer aan.
Amadea
3 jaar geleden
Niet minder snaaien, maar helemaal niet. Leer om te genieten van wat je eet en besef dat een tussendoortje helemaal niet lekkerder is dan een snee brood of een vrucht.
tinus1969
3 jaar geleden
Houd er rekening mee dat je medisch gezien niet te zwaar bent. Je lichaam zal dus niet erg meewerken aan je afvalpoging.
Pieterke
3 jaar geleden
Dat kan je zeker helpen om af te vallen, En er staan genoeg tips over gezonde tussendoortjes op internet die je wel - met mate - kan eten. Maar je moet niet te veel afvallen hoor. Je gewicht is nog binnen de gezonde norm.
MarBet
3 jaar geleden
Als je veel snaait, zul je afvallen door daarmee te stoppen, maar als je dat maar zo nu en dan doet, zal dat niet veel verschil maken. Het gaat om wat je structureel eet en afvallen doe je door minder kilocalorieėn binnen te krijgen dan je verbrandt. In de ongezonde tussendoortjes zitten veel kilocalorieën, dus daarmee stoppen werkt zeker, maar het is ook goed te kijken of de rest van je eetpatroon gezond is qua hoeveelheden en variatie.
Ik zou je wel aanraden aan de lange termijn te denken. Dat afvallen gaat vast lukken, maar meestal gaat het daarna fout en kom je weer aan. Mensen zien het vaak als een tijdelijk proces waarin ze zich veel ontzeggen, maar vervallen op zeker moment weer in het oude eetpatroon. Als je blijvend een lager gewicht wilt, kun je beter het diëten overslaan en meteen naar een blijvend gezond eetpatroon zoeken dat bij jou past, waarbij je best een keer iets lekkers kunt nemen, maar vooral alles met mate doet.

Antwoorden (1)

Juist het snaaien is de grootste boosdoener van het aankomen.
Volgens de BMI past je gewicht goed bij je lengte; zou misschien ietsje minder mogen; je komt bij de grens van iets te zwaar..
Houden zo! Met een gezond gewicht heb je een kleinere kans op bepaalde ziekten, dan als je te zwaar of te licht bent. Krijg je ook genoeg vitamines en mineralen binnen? Deze zijn belangrijk voor je lichaam. Een gezond gewicht behouden én voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen, doe je door te eten volgens de Schijf van Vijf.
Maar let op: niet snaaien, geen tussendoortjes, geen zoete frisdrank, gezond eten 3 x per dag en als het effen kan regelmatig sporten; krijg je een mooi strak lijf.
Onder de link zit de BMI-berekening met jouw ingevulde gegevens.
Toegevoegd op 07 augustus 2020 14:03: tekst