Nee.
Om de wafels luchtig te maken kan tijdens het bakken wel alcohol toegevoegd worden, maar deze verdampt weer.
Ingrediënten Schuttelaar Roomboterwafels: suiker, glucosestroop, ROOMBOTER (1%), keukenzout, aroma, kleurstof (E160a).
SimonV
3 jaar geleden
Het hangt ervan af: in roomboterwafels meestal niet, soms wel.
Er zit geen alcohol in de Hollandse wafel, de Luikse wafel, de Naamse wafel, de Parijse wafel, de stroopwafel.
Wel alcohol wordt gebruikt bij:
- de Brusselse wafel: een beetje rum (ter vervanging van een pakje vanillesuiker);
- de Vlaamse wafel: een beetje cognac;
- de kaaswafel: een beetje brandewijn.
Bron: Culinaire encyclopedie (Elsevier).
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
Verdampt alcohol niet in de Brusselse en Vlaamse wafel?
SentWierda
3 jaar geleden
@SimonV. Het gaat om de gebruikelijke ingrediënten.
En wat de Schuttelaar Roomboterwafels betreft: is 1% roomboter niet een beetje zuinig? In originele roomboterwafels (Hollandse, Brusselse, Vlaamse, Luikse, Naamse, Parijse, stroop) zit heel wat meer roomboter verwerkt.