Welke voeding helpt tegen stenen in de blaas?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.3K
Amadea
3 jaar geleden
Dat hangt uiteraard van de oorzaak af. Het spreekt feitelijk vanzelf wat je moet doen als het is veroorzaakt door het eten van veel vlees of het te weinig drinken.

Antwoorden (2)

Je kunt niets eten TEGEN blaasstenen, maar wel een aantal zaken uit de weg gaan om blaasstenen te voorkomen. Blaasstenen ontstaan vooral in geconcentreerde urine, dus regelmatig en goed drinken is erg belangrijk. Blaasstenen zijn over het algemeen calciumzouten van oxaalzuur en urinezuur (net zoals nierstenen). Oxaalzuur kan je vermijden door geen rabarber en spinazie te eten. Urinezuur ontstaat meestal in je spijsvertering door het eten van varkensvlees.
Als de blaasstenen hinderlijk worden en pijnklachten geven kan je via de huisarts worden doorgestuurd naar de uroloog. Deze zal de stenen vergruizen met ultrasone trillingen, waarna je het gruis gewoon kunt uitplassen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
's Ochtends 1 eetlepel olijfolie met daarin sap van een uitgeperste citroen, eetlepel appelazijn, aangevuld met water.
Verder cranberries en vitamine C (Ascorbinezuur)
Blaasmilieu wordt dan zuur.
Helpt tegen niersteentjes en wellicht ook tegen blaasstenen.